עליית הריבית מקשה עליכם? אפשר לשחרר את הכסף שלכם שנמצא בערבות בנקאית

אם יש אפשרות לשחרר את הפיקדון, למה להקפיא כסף בגובה 3 חודשי שכירות בתקופה כה לוחצת?

רון מדאר-הלוי

*נכתב בשיתוף עם חברת Obli. 

זה קרה בחודש אפריל 2022. לאחר שריבית בנק ישראל (מה זה אומר? בשביל זה כתבנו את מדריך הריביות הגדול) עמדה במשך כשנתיים רצופות על 0.1% בלבד, החליט הנגיד להעלות את ריבית הבנק לשיעור של 0.35% וזאת במטרה להתמודד עם עליית האינפלציה בישראל. העלאת הריבית הזו, בישרה  כך מסתבר, את תחילתו של גל העלאות ריבית רציף ובלתי פוסק, כאשר רק לאחרונה ונוכח הזינוק המפתיע לרעה של מדד המחירים לצרכן, הועלתה ריבית בנק ישראל בפעם העשירית ברציפות והיא עומדת כעת על שיא של 4.75%, וריבית הפריים עומדת כבר על 6.25% ... ובכך מייקרת את ריבית ההלוואות לעסקים ומשקי הבית החל מכ-9% ומעלה...

פגיעה חדה בנוטלי המשכנתאות תוך מעבר גובר לשוק ההשכרה

הריבית הגבוהה משפיעה בראש ובראשונה על נוטלי המשכנתאות שהחזרי המשכנתא החודשיים שלהם זינקו במאות ואף אלפי שקלים, וכל זאת במקביל להתייקרות שלל מוצרים ושירותים כמו דלק, מים, חשמל, מזון וכיו"ב. ואם כל זה לא מספיק, הרי שעל רקע הירידה הנוכחית בהיקף נטילת המשכנתאות, נאלצים ישראלים רבים לפנות לאפיק ההשכרה בו הם נתקלים בצורך לספק ערבות בנקאית לבעלי הנכס.

למה לי להקפיא בבנק פיקדון בגובה 3 חודשי שכירות בתקופה כה לוחצת?

משמעותה בפועל של ערבות זו היא הקפאת סכום המגלם שלושה חודשי שכירות בפיקדון סגור. כך, אם ניקח דירה ממוצעת בשכירות של 6000 ₪ לחודש הרי שתצטרכו ל"נעול" בבנק פיקדון בגובה של 3 חודשי שכירות, כלומר 18 אלף ₪. מדובר בסכום רציני שלא תוכלו לעשות בו שום שימוש אחר, דחוף ככל שיהיה דוגמת החלפת רהיטים, שיפוץ הבית, לימודים או רכישת רכב חדש. וכל זה קורה כאמור כשההוצאות הנוספות רק הולכות ותופחות.

המגזר העסקי עובר לסביבת ריבית גבוהה ומכבידה

למען האמת, יוקר המחיה המכביד על ציבור הצרכנים, לא מכביד רק עליהם, אלא גם וביתר שאת על המגזר העסקי. מגזר זה נאלץ לעבור באחת מפעילות בסביבת ריבית נמוכה עם אשראי זול - לפעילות בסביבת ריבית גבוהה עם אשראי יקר הרבה יותר הפוגע ברווחיות העסק. לחילופין מצריכות הריביות החדשות את כיווץ הפעילות העסקית או צעדי התייעלות דוגמת פיטורין משמעותיים.

הערבות הבנקאית פוגעת בתזרים המזומנים של העסקים

ואם כל זה לא מספיק, הרי שבמידה ובעל העסק יבקש לחתום על התחייבות כספית כלשהיא כמו למשל הסכם על שכירות נכס מסחרי או חוזה אשראי ספקים, הרי שבדיוק כמו האדם הפרטי גם הוא יצטרך להנפיק ערבות בנקאית בה הוא ישעבד אלפי, עשרות אלפי, ואף מאות אלפי שקלים במזומן ויפגע בתזרים המזומנים החיוני של העסק.

יש אלטרנטיבה לערבות הבנקאית הרגילה?

לקוחות עסקיים ופרטיים הזקוקים לערבות בנקאית לצרכים מגוונים ישמחו וודאי לשמוע שבשונה מהערבות המוצעת בבנקים, ב-Obli מציעים ללקוחות ערבות חוץ בנקאית בתהליך אישור דיגיטלי ונוח ובתנאים שאף בנק לא מציע ללקוחות. הערבות מוצעת לבעלי עסקים תמורת עמלה שנתית אחת קבועה ובפריסה אפשרית של עד 12 תשלומים חודשיים בכרטיס אשראי. כל התהליך קורה בדיגיטל והוא אורך דקות ספורות ולאחר אישור הבקשה, מקבלים הלקוחות קובץ ערבות דיגיטלית עם מערכת התראות לקראת מועד חידוש הערבות.

הפרט הכי חשוב בערבות החוץ בנקאית של Obli נוגע לעובדה שכספי הפיקדון (שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים) נשארים פנויים לתזרים המזומנים שלכם כך שבשונה מהבנקים הם לא יוקפאו, אלא יוכלו לשמש אתכם למגוון צרכים, בין אם לצרכים פרטיים ובין אם לצרכי העסק.

בשורה התחתונה, פתרונות הערבות החוץ בנקאית של Obli יסייעו לכם לעבור את התקופה הכלכלית הלחוצה קצת יותר בקלות, כשאתם יודעים שלא תיאלצו להקפיא בחשבון עשרות אלפי שקלים שיפגעו לכם בתזרים המזומנים. עם Obli המהפכה כבר כאן, וזה הזמן שלכם ליהנות ממנה.

לפרטים נוספים והטבה ללקוחות FamilyBiz, מוזמנים להיכנס ללינק.
פרטי ההטבה: חודש ללא עמלה בהנפקת ערבות ל-12 חודשים ומעלה. קוד קופון: familygif

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.