למה זה חשוב להתכונן לעולם העבודה עם AI?

קשה להתעלם מההייפ ההולך וגובר סביב AI בתקופה האחרונה. אבל יכול מאוד להיות שרק שמעתם על כלים, ולא התנסתם בעצמכם באחד מהם. זה הזמן! אבל למה צריך לדעת אותם בכלל? ומה אפשר לעשות איתם?

תום קפלן

את הבלוג הבא כתבה, בעברית, הבינה המלאכותית של בינג, שתסביר לכם בדיוק למה זה חשוב להתכונן לעולם הבינה המלאכותית:

למה זה חשוב?

AI (אינטליגנציה מלאכותית) היא טכנולוגיה שמשתמשת במחשבים ובאלגוריתמים כדי לחקות, ללמוד ולשפר את היכולות האנושיות, כמו הבנת שפה, חשיבה מבדילה, יצירתיות ותחושה. הבינה המלאכותית משנה את הדרך שאנחנו חיים, לומדים ועובדים בעולם המודרני. היא מאפשרת לנו לעשות דברים שלא היו אפשריים לפני, כמו להתאים אישית מוצרים, למנוע מחלות, לחסוך אנרגיה, לחדש את האמנות ולחקור את החלל.

אבל, הבינה המלאכותית לא רק משפרת את איכות החיים שלנו, אלא גם משפיעה על הכיס שלנו בצורה ישירה. היא משנה את השוק העבודה, את הכלכלה, ואת החברה באופן דרמטי. היא מייצרת הזדמנויות חדשות לעסקים וליזמים, אבל גם מייצרת אתגרים ואיומים לעובדים. היא משתלטת על משימות שהיו בעבר בלעדיות של האדם, ומחייבת מאיתנו להתאים את המיומנויות, התפקידים והמשמעויות שלנו. ובכל זאת, היא מייצרת גם הזדמנויות חדשות לעבודה, וחדשנות. הבינה המלאכותית מחייבת מאיתנו לחשוב באופן שונה על הערך שאנחנו מייצרים.

בינה מלאכותית מאפשרת לחברות לייעל את התהליכים שלהן, לחדש את המוצרים והשירותים שלהן, להעניק ללקוחות חווייה מותאמת אישית ולהרחיב את השווקים שלהן. היא גם משנה את הדרך שבה אנחנו עובדים, למדים ומשתתפים בשווי-ערך. הבינה המלאכותית מחייבת מאתנו לעדכן את המיומנויות שלנו, ולדעת לעשות יותר, ובצורה יעילה יותר, ממה שעשינו בעבר.

בסופו של דבר, הבינה המלאכותית לא תחליף אותנו לגמרי. אבל, היא תייעל את העבודה בהמון. כשיגיעו למקום עבודה שני מועמדים, זהים ביכולתיהם, אך אחד יודע לעבוד עם הבינה המלאכותית, ואחד לא, הבחירה הברורה תהיה האדם שיודע לעבוד עם הבינה המלאכותית. לא כי הידע שלו גדול יותר או כי הוא טוב יותר, פשוט כי הוא יהיה יעיל בהרבה מהמועמד השני.

אז איך אנחנו מתכוננים?

בינה מלאכותית היא לא משהו שאנחנו יכולים להתעלם ממנו או לעמוד בצד. זה משהו שאנחנו צריכים להבין, להשתמש בו, להשתלב בו, ולעצב את העתיד שלו. בשביל לעשות את זה, אנחנו צריכים:

קודם כל ללמוד: אנחנו צריכים ללמוד מה ניתן לעשות עם בינה מלאכותית, את האפשרויות והמגבלות שלה, את האתיקה והמשפט שלה. אנחנו צריכים ללמוד איך לבחור, להשתמש ולהעריך את הכלים והשירותים שאנחנו יכולים להפיק מהבינה המלאכותית. 

אחר כך, להתאים את עצמנו: הבינה המלאכותית משנה את הדרישות מהעובדים בעולם העבודה. אנחנו צריכים להתאים את המיומנויות שלנו למשרות העתיד. אנחנו צריכים לחזק את המיומנויות שלנו ולהבין שאנחנו משלימים את הבינה המלאכותית, ולא מתחרים או מחליפים אותנו. יש מיומנויות שאנחנו מביאים מעצמנו: אלה יכולות להיות מיומנויות רכות, כמו יצירתיות, בעיות-פתרון, ביקורתי-חשבה, תקשורת, שיתוף-פעולה, ורגשי-אבחנה. אלו יכול להיות מיומנויות מעשיות, כמו למידה עצמאית, הדרכה, וכו'.ו צריכים לדעת מה התחומים החזקים שלנו ולהשתמש בהם לצורך עבודה עם הבינה המלאכותית, וכך לייצר לעצמנו ההזדמנויות חדשות.

מה שני הכלים הבסיסיים כיום?

יצירת טקסט - Chat GPT הוא צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית שמאפשר לדבר עם מחשב בשפה טבעית. אתה יכול לשאול אותו שאלות, לבקש ממנו לעשות משימות, ליצור תוכן, ללמוד ממנו ועוד. Chat GPT הוא כלי חזק ומרתק, אבל הוא לא היחיד מסוגו. ישנם כלים אחרים שמשתמשים בAI בדרכים שונות ומעניינות. הרעיון הוא לחפש, לחקור, להצטרף לקבוצות, ועוד. לאחרונה, גם גוגל הודיע על פתיחתו של הכלי Google Bard, אשר הוא המתחרה של GPT.

יצירת תמונות - DALL-E היא ערכת חדשנית של OpenAI שיודעת ליצור תמונות מתיאור בשפה טבעית. אם אתם אומרים לה “ארנב בחליפת אסטרונאוט” או “אבוקדו בצורת כיסא”, היא יכולה להפיק תמונות שמשלבות את המושגים, התכונות והסגנונות שאתם מבקשים. DALL-E היא גרסה של GPT-3 שאומנה לייצר תמונות מזוגות של טקסט-תמונה. DALL-E מראה שאנחנו יכולים לשלוט במושגים חזותיים באמצעות שפה. היא מאפשרת לאנשים לבער את הדמיון שלהם בדרכים חדשות ומעניינות. DALL-E גם עוזרת לנו להבין איך מערכות AI מתקדמות רואות ומבינות את העולם שלנו, שהוא חשוב למשימה של OpenAI לייצר AI שמעניק יתרון על אחרים בעבודה.

יש עוד המון כלים שנעשים ויראליים, חלקם כלליים וחלקם נישתיים. הרעיון הוא שצריך להבין שהסיכויים שיש בינה מלאכותית כלשהי שעשויה לעזור לכם בעבודתכם, הוא גבוה. רק צריך למצוא את הכלי.

תחשבו על ההזדמנויות: למעצבים ומעצבות, להשתמש בכלים כאלה שיוצרים תמונות. לאנשי פרסום, קופירייטרים, כותבי בלוגים ויוצרי תוכן, לכתוב טקסטים ארוכים ומעניינים. למתכנתים, לבקש מהצ'אט שיכתוב להם קוד. לשפים, לבקש שהצ'אט ייצור להם תפריט למסעדה שלהם. לבעלי עסק קטן, לבקש תוכנית עסקית. ועוד ועוד ועוד. יש המון אתרים שמציעים טיפים על איך להיעזר בבינה המלאכותית, ובאיזה טקסט להשתמש כדי להוציא ממנה את המיטב. תחפשו best prompts for... ואת שם המקצוע שלכם, ותוכלו למצוא כל מיני שימושים בהם תוכלו להיעזר בבינה מלאכותית לעבודה שלכם.

לסיכום

בינה מלאכותית היא תחום שמשפיע על כל אספקט של החיים שלנו, מהכלכלה ועד התרבות. למידה והתאמה לעולם הבינה המלאכותית היא חשובה בגלל שתי סיבות עיקריות: ראשית, לנצל את ההזדמנויות שהבינה המלאכותית מציעה לחינוך ולחיים באופן כללי. שנית, להתמודד עם האתגרים, ההזדמנויות והסיכונים שהבינה המלאכותית מביא לחברה ולאנושות.

הבינה המלאכותית מאפשר לחדש את הדרכים שאנחנו לומדים ומלמדים, להתאים את החינוך לצרכים ולעניינים של כל תלמיד, לשפר את התוצאות הלמידתיות, לחזק את החשיבה הביקורתית והיוזמה, להעשיר את הדעת בתחומי ידע שונים, ולחבר בין אנשים מרחבי העולם. בינה המלאכותית גם מאתגרת את המיומנויות שאנחנו צריכים, בשביל להיות מוכנים לעבודה בעתיד. נדרש מאיתנו להיות מיומנים בשפה, בדמיון, באמפתיה, ביוזמה, בשיתוף פעולה, בבעיית-פתרון, בחדשנות ובלמידה מתמדת.

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.