איך לשרוד את הקיץ ביחד עם עלויות הפעלת המזגן

בואו קצת נכיר את המזגן, נבין מה משפיע עליו וככה נוכל לדעת איך אפשר לחסוך בעלויות ועדיין לשרוד את הקיץ

תום קפלן

כשאנחנו בחופשה ביוון הכי כיף להשאיר את המזגן בחדר במלון על 16 מעלות, כדי שהחדר יהיה קר כשנחזור. אבל לצערנו מתי שאנחנו לא בחופשה, אנחנו משלמים את חשבון החשמל בעצמנו. המזגן, הוא אחד מהמכשירים שצורכים הכי הרבה חשמל בבית. אם זה לא מספיק, אנחנו צפויים לחוות את הקיץ הכי חם אי פעם במדינת ישראל. אז בואו קצת נכיר את המזגן, נבין מה משפיע עליו וככה נוכל לדעת איך אפשר לחסוך בעלויות, ועדיין לשרוד את הקיץ. 

נתחיל מהסוף: בסופו של דבר עלות של הפעלת מזגן לשעה היא כמה שקלים בודדים. אבל בחודשי הקיץ, כשאותם שקלים בודדים מצטברים ומצטברים וכשיש מספר חדרים בהם פועל מזגן, אז חשבון החשמל נהיה אסטרונומי. החשבון יקר אם באמת השתמשתם במזגן, ולא ניתקו אתכם מחשמל בגלל עומס על המערכת (אולי זה גם אחלה טיפ לחיסכון בעלויות המזגן).

כלל הברזל אותו צריך לדעת הוא שככל שאנחנו גורמים למזגן לעבוד קשה יותר, ככה הוא מתאמץ יותר והעלויות שלו יהיו גבוהות יותר. בנוסף, מזגן חזק יותר ועוצמתי יותר יגרום לחשבון החשמל לעלות כנראה, בדיוק כמו שג'יפ גדול צורך יותר דלק. הנה כמה דברים שצריך לשים לב אליהם כדי שהמזגן יעבוד בנחת ואתם תהיו בנחת מחשבון החשמל.

מי אתם במערכת היחסים: המקפיאים או הקופאים?

בכל מערכת יחסים יש את זה שחם לו ואת זה שקר לו. בוויכוח על מי צודק אנחנו לא מתכוונים להכריע פה, אבל אין ספק שאם מדברים מבחינת עלויות אז בן הזוג הקופא יותר הוא לגמרי בן הזוג החסכוני יותר. 16 מעלות במזגן יהיו הרבה יותר יקרות מ-24 מעלות במזגן. יתרה מכך, לפי אתר מדרג, טמפרטורה של 24 מעלות היא הטמפרטורה האידיאלית לחיסכון בעלויות המזגן. העקרון הוא שכל מעלה חשובה. אם אתם רוצים לחסוך בעלויות, אל תקפיאו את החדר, תתפשרו על הטמפרטורה בה נעים לכם מספיק כדי לא להתכרבל בפּוּךְ כי קיררתם יותר מידי.

כדאי לסגור את הדלת והחלון

כולנו יודעים שאם אנחנו לא סוגרים את החלונות אז פחות קר בחדר. אבל יש לזה חשיבות כלכלית הרבה יותר גבוהה, כי כשהחלונות פתוחים המזגן מתאמץ הרבה יותר ולכן הוא מתייקר. מאוד חשוב לא להתעצל ולסגור את כל החלונות וגם את כל הדלתות. גם יהיה נעים יותר וגם זול יותר. 

לא להזניח את המזגן כמו שמזניחים את הרצפה שמתחת לספה

כל עוד המזגן עובד ומקרר מאוד קל לנו לדלג על הניקיון שלו. אבל ככל שהמזגן נקי יותר, המנוע עובד יותר בקלות והעלויות יהיו זולות יותר. אז פעם הבאה שאתם מתלבטים אם להוציא רגע את הפילטרים ולשטוף אותם או להשאיר את זה לקיץ של 2024, אז התשובה היא להוציא את הפילטרים ולשטוף אותם. חוץ מזה, אם הכותרת קצת הצחיקה אתכם אז אולי גם כדאי להעביר איזה סמרטוט מתחת לספה.

חם בחוץ = יקר בפנים

בלילה זול יותר כי המזגן צריך לעבוד פחות קשה כדי לקרר את החדר. בשעות שיא החום בצהריים כנראה שנראה פערים גדולים בעלויות המזגן לעומת הלילה. לפני שלוחצים על הכפתור ומדליקים את המזגן, צריך להבין שדווקא ברגעים שחם יותר, צריך להתפשר במזגן אם רוצים לחסוך. כמה פתרונות טובים כדי שלא תצטרכו להזיע בסלון באמצע אוגוסט, אתם יכולים להדליק מאוורר (שהוא משמעותית זול יותר ממזגן), או לדוגמה אם אתם עובדים מהבית בשעות הצהריים, כדאי לשהות בחדר קטן יותר ולא בסלון, שכן השימוש במזגן בחדר הקטן יותר יוזיל את עלויות החשמל. 

חשוב לבחור את הכיוון הנכון (מה?)

נסביר. אנחנו לא פיזיקאים או משהו כזה, אבל חברים פיזיקאים סיפרו לנו שאוויר חם מטבעו עולה למעלה, ואוויר קר יורד למטה. אפשר לנצל את העובדה הזו בשביל לעזור למזגן לעבוד פחות קשה. אם נכוון את הפתח של המזגן, בחורף - למטה, בקיץ - למעלה, האוויר של המזגן יהיה בכיוון הנכון עם האוויר שבחדר. זאת אולי נשמעת כמו פעולה קטנה, אבל היא לגמרי יכולה להשפיע.

כמובן שיש השפעה גם למזגן עצמו ולעוד המון משתנים. המזגן חוגג בר מצווה ביחד עם הילד? גם אם הוא עדיין עובד סבבה, יכול להיות שהמנוע שלו כבר עובד קצת פחות טוב מבעבר מה שמייקר לכם את העלויות. בסוף גם מזגן עוצמתי יותר יהיה יקר יותר לשימוש. 

לסיכום, חברת החשמל פרסמו תמונה נחמדה שיכולה לתת קצת הבנה לגבי כמה עולה (בערך) לקרר את הבית. שימו לב שהפעלת מאוורר, היא משמעותית זולה יותר מהפעלת מזגן. אם אפשר בזמנים מסוימים להסתפק במאוורר, זה גם יפחית את עלויות חשבון החשמל. המחירים המוצגים בתמונה הם לפי מעלות של בין 22 ל-25 במזגן, וכמובן מושפעים מדברים נוספים.

חשוב לנו להגיד שאצלנו באפליקציה, תוכלו לעקוב בחודשי הקיץ ולאורך כל השנה על הוצאות החשמל שלכם, ועל ההוצאות שלכם בכלל.

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.