לפני שהשנה מסתיימת: אפיקי החיסכון שכדאי לנצל

רגע לפני שהשנה מתקרבת לסיומה, שימו לעצמכם תזכורת לבדוק את ההטבות הפיננסיות שמגיעות לכל אחד ואחת מכם, אותן תוכלו לנצל לפני ה- 01.01 של השנה החדשה:

אופיר גלבוע

קרן פנסיה

בדקו אם ניצלתם את מלוא התקרה להפקדה המגיעה לכם בקרן הפנסיה אשר תזכה אתכם בהטבות מס שונות. עשו טובה לעצמכם ואל תדחו, בדקו את זה בהקדם לפני שהשנה תסתיים ⏱️:
תקרת ההפקדה החודשית של שכירים לקרן הפנסיה היא 4,326₪.
עבור עצמאיים, תקרת הכנסה השנתית היא 208,000 ₪ וסכום הטבות המס לעצמאיים עומד על 16.5% מההכנסה.

ניצול תקרת גמל להשקעה

קופת גמל היא אפיק חיסכון נזיל לטווח ארוך או לטווח קצר לפי בחירה. הקופה מיועדת ל כ ו ל ם ומתאימה במיוחד למי שמעוניין לחסוך לקראת פרישה מעבודה. הקופה נזילה, מכיוון שאפשר למשוך את הכספים ממנה מבלי לשלם קנס ולשלם רק מס רווחי הון על הכספים שהצטברו בקופה (על הסכומים שמעל הסכום שהופקד).

כאשר תגיעו לגיל 60, תוכלו לבחור למשוך את כל הכספים שהצטברו בפעם אחת או לקבל אותם בתור קצבה חודשית. מי שיבחר באופציה השנייה, ייהנה מפטור ממס רווחי הון ופטור ממס הכנסה על הקצבה עצמה (בניגוד לקצבת פנסיה, ממנה כן מנוכה מס הכנסה).

במידה ויש ביכולתכם את האפשרות, מומלץ לנצל לפני סוף השנה את התקרה שניתן להפקיד בגמל להשקעה בשנה קלנדרית והיא 70,913 ₪ (סכום המשתנה משנה לשנה). בעוד זמן קצר, בפתחה של השנה החדשה, תוכלו להפקיד שוב.

אם ואתם מעוניינים בהלוואה, כדאי שתדעו כי אחת מהאפשרויות האטרקטיביות ביותר במשק ללקיחת הלוואה היא באמצעות קופת הגמל שלכם, בסך של עד 80% מהכספים שנחסכו בה. ההלוואה מהקופה תהיה בריבית נמוכה במיוחד, סביב ריבית ״פריים״ (כיום כ- 1.6%). .*לאפשרויות הלוואה נוספות ואילו מהן עדיפות בלינק הבא

ניצול תקרת קרן השתלמות

קרן השתלמות היא קופת חיסכון לשכירים ולעצמאים ובעלת הטבות מס בלעדיות 🤩
כיום, אין חוק המחייב מעסיק לצרף עובדים לקרן השתלמות, אלא נהוג לאפשר זאת כהטבה לעובד וכחלק מהתנאים הסוציאליים. בכל מקרה, מומלץ להכניס דרישה כזו לחוזה העבודה כאשר מנהלים משא ומתן על השכר, שכן מדובר בהטבה משמעותית מאוד ביחס לכל הטבה אחרת שתוכלו לקבל, משתי סיבות עיקריות:

🔹 בתור שכירים, על כל שקל שתחסכו על חשבונכם המעסיק לרוב יפקיד לחיסכון שלכם 3 ₪ (פי 3!)

🔹 תקבלו פטור מלא ממס על הרווחים שנצברו בחיסכון (ממנו יכולים להנות גם עצמאים שעושים לעצמם קרן השתלמות), עד התקרה הקבועה בחוק.
תקרת קרן השתלמות מוגדרת בתור הסכום המקסימלי אותו ניתן להפקיד בחודש או בשנה על מנת לזכות בהטבות מס.
עכשיו לקראת סוף השנה, אם עדיין לא ניצלתם את התקרה ויש לכם אפשרות לנצלה, אל תפספסו את המועד ונצלו את הטבת המס שמגיעה לכם! (בינינו, מי לא אוהב לקבל הטבות?).
בקיצור, מדובר בכסף שאתם יכולים למנף והפאנץ' הוא שיש לו דד-ליין. אל תחכו לרגע האחרון ותתנו הוראות להפקדה האחרונה של השנה לפחות כמה ימים לפני ה 31.12. אם הסכום ירשם לאחר מכן, אתם תפספסו את הטבות המס שהגיעו לכם עד לתקרת הקרן בשנה הקלנדרית הקודמת.
*מומלץ להתעדכן מידי שנה בשינויים בתקרת קרן השתלמות המפורסמים על ידי מס הכנסה.

את הכסף שחסכתם בקרן השתלמות, תוכלו למשוך לאחר כ-6 שנים לכל מטרה שהיא.
תוכלו גם להמשיך ולחסוך (עד גיל הפרישה) ולהנות מהתשואות ומהטבות המס.

ניתן להעביר את הכספים מקרן השתלמות אחת לאחרת (גם אם קרן ההשתלמות האחרת מנוהלת אצל חברה אחרת), תוך שמירה על הוותק המקורי בקרן. כלומר, אם עבדת במקום כלשהו ועברת לאחר כשנתיים, הוותק שלך בקרן יישאר כשנתיים ולא יתחיל להיספר מההתחלה. נחמד לדעת, כי העברת קרן השתלמות בין מסלולי השקעה או העברתה מבית השקעות אחד לאחר פטורים ממס.

עצמאי המפקיד לקרן השתלמות נהנה פעמיים:
1. נהנה מהוצאה מוכרת עבור חלק מההפקדה.
2.  בעת משיכת קרן ההשתלמות, ייהנה מפטור ממס רווח הון עבור 4.5% מההכנסה ועד תקרת הכנסה של 263,000 ₪.

מי שאינו עובד כלל, לא יכול לעשות קרן השתלמות, אולם עדיין ניתן לפנות לאפיק של גמל להשקעה.

אם כבר הגעתם עד לכאן, לא תעצרו רגע לבדוק אם ניצלתם את תקרת הקרנות/הקופות שלכם?
עם אפליקציית FamilyBiz תוכלו להגיע בקלות לנתונים שלכם בקרנות הפנסיה, ההשתלמות ובקופות הגמל 💃🏻
אז למה/למי אתם מחכים?? זה הזמן להיות בשליטה על הכסף שלכם ולנצל את ההטבות שמגיעות לכם! 🌟


Photos from Pexels by Ron Lach, Tim Douglas, Cottonbro, NicoleMichalou



חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.