בבלוג הבא יצאנו למסע אחר אימוץ כלב! אבל לא במסע הכיפי הזה שבוחרים סוג, אלה במסע הקצת יותר כבד: כמה זה עולה?

תום קפלן

כלב זה עניין יקר, וצריך להבין עם עצמנו שבאמת יש לנו את המשאבים לגדל אותו ולתת לו את החיים שמגיעים לו למרות כמות הדברים שהוא ישבור ויהרוס בבית בחודשים הראשונים (גם את זה אולי כדאי לקחת בחשבון).

חשוב לזכור שההחלטה על אימוץ של כל חיית מחמד היא אמנם החלטה רגשית, אבל היא גם החלטה כלכלית לכל דבר ולא כדאי להתעלם מהשיקול הזה.

אז אנחנו ב-FamilyBiz החלטנו שהגיע הרגע, וזה הזמן לאמץ כלב! קראנו לו ביז. פשוט פמילי זה שם קצת מוזר לכלב... אז ביז שלנו הוא הכלב הכי חמוד בעולם, אבל לצערנו הוא גם קצת עצלן ומעדיף לרבוץ כל היום על הספה ולאכול את השלט במקום להתעורר על החיים שלו ולצאת לעבוד.

אז מה צריך לדעת?

סל אימוץ

קודם כל, עצם האימוץ של ביז מביא איתו הוצאה חד פעמית ראשונית. התשלום הראשון הוא סל אימוץ לכלב, שכולל בתוכו כל מיני חיסונים ראשוניים, ובנוסף גם סירוס או עיקור ורישום הכלב. העלויות של כל האימוץ הראשוני של הכלב משתנות, אבל הן יכולות לנוע בין כמה מאות לאלפי שקלים בודדים.

ציוד לכלב

ביז אמנם לא עולה לכיתה א' אבל הוא גם צריך ציוד. הוא צריך את המיטה שלו, כלי למים ואוכל, קולר ורצועה, את הצעצועים שלו וגם כל מיני פינוקים מידי פעם. מחיר של מיטה ממוצעת יכול להיות בין 100 ל-400 שקלים, וכל מיני צעצועים יכולים להגיע לכמה עשרות או מאות שקלים בודדים. 

אוכל וחטיפים לכלב

אוכל לכלב ביחד עם קצת חטיפים לפינוק, יכולים לעלות כמה מאות שקלים. זה מאוד תלוי בגודל הכלב.

ביקורים תקופתיים אצל וטרינר

כלבים לרוב צריכים כמה פעמים בשנה ללכת לוטרינר, גם בשביל ביקורות וגם בשביל קבלת חיסונים. החוק מחייב לעשות כמה חיסונים ספציפיים, אך גם יש עוד כמה מומלצים. הרבה וטרינרים מציעים כל מיני מנויים שנתיים, ובסך הכל תיאלצו להיפרד כנראה לפחות מכמה מאות שקלים.

טיפוח

מאלף כלבים, דוג ווקר, מספרה וטיפוח. יש עוד המון הוצאות פוטנציאליות שתלויות בעיקר בכל משפחה וההחלטות שלה.

ביטוח והוצאות בלתי צפויות 

כמו בכל דבר בחיים, תמיד תגיע הוצאה שלא תכננו בזמן שלא תכננו. גם לכלבים אפשר לעשות ביטוח כדי לצמצם נזקים כמה שאפשר, אבל צריך לזכור שעם כמה שלא נתכונן תמיד עשויה לבוא הוצאה גדולה כזו שתפתיע אותנו. לכן, כדאי אולי לחשוב על להגדיל את הכסף ששמים בצד בכל חודש כי אימוץ כלב מגדיל את הסיכויים להיתקל בהוצאות גדולות ולא צפויות. 


גם כלב צריך בייביסיטר

לעלויות של טיסה לחו"ל הולכת להתווסף עלות קבועה נוספת של פתרון לכלב. הרבה פעמים זו לא ההוצאה הראשונה שעולה לראש, אבל אם החלטת לטוס לחו"ל לטיול משפחתי אז מישהו צריך להישאר לשמור על הכלב, או שצריך לשים אותו בסוג של פנסיון. זו יכולה להיות הוצאה די גדולה, תלוי במשך זמן הטיול. 

המטרה של הכתבה הזו היא לא לבאס אותך מאימוץ של כלב, להפך! כל מי שאי פעם היה לו כלב יעיד שאין תחליף לאושר שהכלב מביא עמו הביתה. אבל, רצינו לתת לך הצצה קטנה להוצאות הפוטנציאליות שעתידות להגיע מהאימוץ. 

אנחנו רואים שיותר ויותר אנשים פותחים קטגוריה מותאמת אישית להוצאות על חיית המחמד שלהם. כדי לתת קצת מספרים, לפי הבדיקה שלנו ממוצע ההוצאות השנתי, על חיות מחמד באופן כללי, הוא כ- 6,500 ₪ בשנה.

אפשר לראות טווח מחירים שנע בין 4,000 ₪ ל-15,000 ₪. יש הרבה משתנים שיכולים להשפיע לכאן ולכאן על המחיר, אבל השורה התחתונה היא שאימוץ כלב עולה לפחות כמה אלפי שקלים בשנה.

ועכשיו, אחרי שעשינו קצת סדר בעלויות ובסוגי ההוצאות, אפשר להיכנס לאפליקציית FamilyBiz, להציץ במספרים של חשבונות הבנק, בהוצאות החודשיות ובחסכונות ולהבין אם ואיך נוכל להתמודד ולהתכונן להוצאות האלו. 

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.