מתי לאחרונה בדקתם שאתם לא משלמים פעמיים? "כפל ביטוחי" - כל מה שחשוב לדעת

רבים מאיתנו משלמים סכום כפול מהסכום אותו היינו משלמים על ביטוח מסוים, ויש לזה שם: "כפל ביטוחי". לצערנו, כפל ביטוחי לא ייתן למחזיקים בו "כפל כיסוי" ומכאן כי הכסף שלנו, איך לומר בצורה עדינה… "הולך לפח". אבל היי! יש לנו חדשות טובות: הדרך להימנע מכפל ביטוחי קלה משחשבנו… רוצים לדעת איך?

אוריה אוליבקוביץ'

כל מה שצריך לדעת ב-5 שאלות ואיך זה קשור ל FamilyBiz

רגע, נחזור קצת אחורה: מהו כפל ביטוחי?

כפל ביטוחי הוא מצב בו למבוטח יש מספר כיסויים ביטוחיים עבור מקרה ביטוח אחד, כאשר עבור כל כיסוי הוא משלם סכום חודשי קבוע, הידוע בכינויו "פרמיה". 

יש לי כפל ביטוחים, האם אוכל להגיש תביעה עבור כל אחד מהביטוחים?

במידה וחס וחלילה יגיע הרגע להגשת תביעה, המבוטח יוכל להגיש תביעה אחת בלבד בגין אותו מקרה. במידה והתביעה תאושר, יקבל התובע תשלום מחברת ביטוח אחת עבור אותו מקרה ביטוח, גם אם ברשותו כיסוי דומה בחברת ביטוח נוספת. הבנתם למה לא שווה לשלם יותר מפעם אחת עבור אותו מקרה ביטוח? כי לא נקבל שום תמורה בגין תשלום הפרמיה שנשלם עבור כמה פוליסות, שכן בפועל נקבל פיצוי אחד מפוליסה אחת בלבד.


מהו הביטוח השכיח ביותר שיש עליו כפל ביטוחי?

הכפל הביטוחי השכיח ביותר נמצא בביטוחי חיים ובריאות. מבוטחים רבים משלמים על ביטוח בריאות ממלכתי, בנוסף לביטוח משלים לשירותי בריאות נוספים מקופת החולים, יחד עם ביטוח בריאות פרטי קולקטיבי ממקום העבודה. לעיתים, נוסף עליו גם ביטוח בריאות פרטי לבני המשפחה. כל אלו יוצרים מצב בו למבוטח יש מספר כיסויים רב עבור אותו מקרה ביטוח! וכמו שכבר אמרנו, אם חס וחלילה ייאלץ המבוטח לתבוע פיצוי, הוא יוכל להגיש בקשה לתביעה מכיסוי אחד בלבד ולא מכל הכיסויים עליהם שילם.

איך קורה מצב של כפל ביטוחי?

לרוב, כפל ביטוחי נובע מחוסר מודעות לכך שמצב כזה בכלל יכול לקרות. לעיתים המבוטח חושב, כי ככל שיחזיק בכמות ביטוחים גדולה יותר, כך יהיה "מכוסה" ומוגן יותר ויוכל למקסם את סכום הפיצוי שיקבל בעת הצורך מהביטוח, לסכום גדול שיתקבל ממקורות שונים של ביטוחים. ייתכן מצב, בו המבוטח כלל לא מכיר את כל הביטוחים שברשותו ורוכש בתום לב ביטוח נוסף, מבלי לדעת שכיסוי כזה כבר קיים ברשותו. מקרה נפוץ במיוחד, הינו כאשר מקום העבודה רוכש עבור העובד ביטוח מסוים, אך למבוטח כבר יש מלפניכן ביטוח עם כיסוי זהה או דומה.

איך כל זה קשור ל FamilyBiz ?

FamilyBiz שמה לעצמה מטרה לעשות סדר בכלל הנתונים הפיננסים שלנו. האפליקציה תנסה לזהות ותתריאה לנו במידה וגם אנחנו מחזיקים בכפל ביטוחי. פמילי-ביז לא תשאיר אותנו "באוויר" - היא גם תציע לנו מה ואיך כדאי לעשות כדי לטפל במצב כזה 🪄

צוות התמיכה זמין לכל שאלה באמצעות הצ'אט שבאפליקציה או באתר. 

אז עשו לעצמכם טובה וודאו שאתם לא משלמים סתם, כן? 😉

דברים המובאים בבלוג זה הינם לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ מקצועי. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

Photos by Marcus Aurelius and Creative Vix

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.