קופת גמל להשקעה: כל מה שצריך לדעת

להשקיע בכל החברות הגדולות בקלות, ואפילו לקבל פטור מלא ממס. זה הזמן לשמוע על קופת גמל להשקעה

רון מדאר-הלוי

אין לראות באמור בכתבה כייעוץ או המלצה להשקעה.

כתבנו בעבר כתבה נרחבת על סוגי השקעות שונים, ועל אילו שאלות צריך לענות לגבי עצמנו לפני שמחליטים להתחיל להשקיע ובמה. בקצרה, השאלות החשובות שצריך לשאות את עצמנו הן מתי אחנו צריכים את הכסף (בעוד שנה? שנתיים? 20 שנה?), מהי רמת הסיכון שאנחנו מוכנים לקחת על עצמנו (סיכון גבוה = פוטנציאל רווח גבוה) והשאלה השלישית היא מהו סף הסיבולת שלנו (איך נרגיש אם נקום בבוקר ונגלה שתיק המניות ירד ב-20%?)

עכשיו נרצה להתמקד בקופת גמל להשקעה. למה ההשקעה בה היא מעניינת?

  • אפשר למשוך את הכסף בכל רגע שנרצה, ואם נחליט לחכות עד גיל הפנסיה אז גם לא נשלם בכלל מס על הרווח.
  • אפשר להינות מהצלחה של המניות של כל החברות הגדולות, אפל, פייסבוק, גוגל, ועוד, בעזרת השקעה במדדים.
  • צריך להתעסק בה רק פעם אחת. פעם אחת לקבל החלטה על פתיחת קופת גמל. אחר כך, הקופה עושה את שלה.

אז הנה עוד כמה פרטים:

"קופת גמל" היא שם כולל לקבוצת מכשירי חיסכון פנסיונים, כמו למשל קרן השתלמות, קרן מחלה, פיצויים ועוד. אך המונח "קופת גמל", בצימוד המילה "להשקעה" הוא סוג אחד ספציפי של חיסכון העומד בפני עצמו. קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון נגיש ונזיל המושקע בשוק ההון ומהווה פתרון חיסכון לטווח הקצר, הבינוני והארוך. קופת הגמל להשקעה, משקיעה את הכסף בבורסה, בהתאם לרמת הסיכון אותה תבחרו. כמובן שבהתאם לכך תהיה התשואה.

היתרונות הגדולים בקופת הגמל להשקעה הן שבשונה מקופות הגמל האחרות, משיכת כספים מקופת גמל להשקעה אינה כרוכה בתשלום קנס או מס נוסף מלבד מס רווחי הון, ובכך נותנת פתרון חיסכון לכל טווח זמן. בנוסף, במידה ותמשכו את הכסף מעל גיל 60, תקבלו פטור מלא ממס. לקופת הגמל להשקעה יש דמי ניהול וחשוב לשים לב למספרים ולבחון האם ניתן לחסוך בדמי הניהול. בקופת גמל להשקעה יש סכום מוגבל אותו ניתן להשקיע כל שנה. הסכום בדרך כלל משתנה, אך עומד לרוב בקירוב למספר 70 אלף ש"ח לכל אדם.

מה עושים תכלס? אפשר להשקיע בקופת גמל להשקעה או דרך בתי השקעות (כמו למשל מור, מיטב, אלטשולר שחם, אקסלנס, וכו') או דרך חברות ביטוח (מנורה מבטחים, הפניקס, כלל, הראל, וכו'). חיפוש קצר בגוגל של המושג ותוכלו למצוא לרוב תהליכי אונליין די פשוטים. חשוב להשוות בדמי הניהול שתקבלו. יש כל מיני אתרים בהם ניתן לבדוק מהן תשואות העבר ומה דמי הניהול הקיימים (למשל כאן). חשוב רק לזכור שתשואות עבר לא בהכרח מעידות על תשואות עתיד.

תמיד אפשר להשאיר פרטים אצלנו, ואנחנו נענה על כל השאלות ונעזור לכם בצעד הראשון.

להשארת פרטים

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.