איך נהנים מארוחה בחוץ ובכל זאת חוסכים כסף?

אילו שיעורי בית צריך לעשות לפני יציאה למסעדה והאם יכול להיות שארוחה בשני סניפים קרובים של אותה הרשת תהיה במחיר שונה?

תום קפלן

מי שקרא על אפקט בית הקפה בבלוג שלנו בנושא המחירים במסעדות, יודע שבתרבות שלנו אנחנו יוצאים למסעדות ממש לא רק בשביל לאכול. האוכל הוא חשוב כמובן והוא חלק מהותי בבילוי, אבל אם זה קשור רק לאוכל אז למה לא פשוט להזמין הביתה?! לפעמים מטרת הארוחה במסעדה היא הבילוי עצמו, ולא רק האוכל אותו אנחנו אוכלים. אז איך משמרים את הבילוי הזה אבל עושים אותו טיפה זול יותר? הנה כמה טיפים עבורכם ועבורכן.

תעשו שיעורי בית

כמובן שלמסעדות שונות יש מחירים שונים. בעידן של היום, כשאנחנו מזמינים אוכל הביתה מוולט, תן ביס או כל פלטפורמה אחרת, אנחנו יודעים מראש כמה אנחנו הולכים לשלם על הארוחה, ולעיתים גם מחליטים לא להזמין ממסעדה מסוימת עקב מחיר גבוה מידי. להרגלים של הזמנת אוכל יש המון צדדים שליליים שנוכל לדבר עליהם בפעם אחרת, אך כאן מדובר ביתרון גדול מאוד עבורינו. אז למה לא לקחת את ההרגל הזה שיצרנו לעצמנו מהזמנת האוכל, גם לישיבה בחוץ? לפני שבכלל מזמינים מקום במסעדה, חשוב לא רק להסתכל על מה יש לאכול, אלא גם על המחירים. זה בסדר לוותר על מסעדה מסוימת אם המחיר לא מתאים עבורכם. יש מספיק מסעדות, ותוכלו למצוא מסעדה עם מחירים טובים יותר ולא פחות חשוב אווירה טובה.

תמצאו את הסניף הנכון

לפעמים, לאותה מסעדה יכולים להיות מחירים שונים במקומות שונים. זה יכול להיות קשור לעלויות של שכירות ותפעול, וזה יכול להיות קשור גם לקונספט שונה מעט במסעדה. דוגמה לכך ניתן למצוא למשל בגרקו, שזו רשת של מסעדות עם אוכל יווני. לגרקו יש מספר סניפים. יש שני סניפים שהמרחק ביניהם הוא 5 דקות נסיעה - סניף כפר סבא וסניף הוד השרון. אך הפערים במחירים בין הסניפים מגיעים גם ל-30%, כשהסניף בהוד השרון הוא היקר יותר. מדוע זה קורה? בגרקו מסבירים שהקונספט של המסעדות מעט שונה, שהסניף בכפר סבא זו חנות המפעל, החוויה שם אחרת משאר הסניפים, המנות שם מעט שונות והיא גם אינה פתוחה בערב. יכול להיות שעבור חלק מהאנשים זה באמת פחות מתאים ושפערי המחירים אכן משקפים את החוויה השונה. אבל חשוב להיות במודעות לעובדה שאפילו במקומות שעל הנייר הם חלק מרשת גדולה, גם שם יכולים להיות פערי מחירים.

תוכלו לראות בוולט את שתי המסעדות (הוד השרון, כפר סבא), ולראות אפילו באפליקציית המשלוחים כיצד יש פערים בין חלק מהמחירים.

מה עושים עם האלכוהול?

נכון שבערב במסעדה הרבה פעמים זורם לשתות אלכוהול, אבל האלכוהול במסעדות מייקר משמעותית את העלויות. הנה שני פתרונות חלופיים: ניתן לקנות בקבוק יין או להכין קוקטייל ולשתות בבית מול איזה סרט לאחר הבילוי במסעדה. רעיון נוסף הוא להפריד בין בילוי השתייה לבילוי האכילה. אם עד עכשיו הייתם יוצאים נניח פעמיים בחודש לשתי מסעדות, והייתם אוכלים וגם מזמינים שתייה, אפשר עדיין לצאת פעמיים אבל אולי שווה להפריד את הקונספט של שתי היציאות. פעם אחת יוצאים לארוחה במסעדה ללא שתייה, ובפעם השנייה יוצאים למקום אחר לשתות וללא ארוחה. שני בילויים במחיר של אחד. 

חליצת בקבוק!

בחלק מהמסעדות ניתן להביא בקבוק יין מהבית ולשלם "דמי חליצה", שזה סוג של "מס" שגובה המסעדה עבור עצם זה שהבאת שתייה מהבית ולא שילמת במסעדה. דמי החליצה האלו בדרך כלל עדיין זולים משמעותית מרכישה של בקבוק יין במסעדה. שווה לבדוק מראש האם ניתן להביא בקבוק יין מהבית וככה לחסוך המון כסף.

חפשו את הזמן המתאים לשמוח

בדקו מתי יש ההאפי האוור! בהמון מקומות יש מחירים מיוחדים לשעות שנחשבות קצת פחות אטרקטיביות. אם יש הזדמנות ללכת בשעות שהן לא שיא הערב, תוכלו לשלם לעיתים אף שני שליש או חצי מחיר ממה שהייתם משלמים בשעה אחרת. ההאפי האוור גם מעולה לאלכוהול, בו תמצאו כמובן מחירים זולים בהרבה, וגם מעולה לארוחות.

ארוחת צהריים במקום ערב - אם זו אופציה

כמו לגבי ההאפי האוור, גם לזמן ארוחת הצהריים יש את היתרונות שלו. נכון, לא תמיד זה אפשרי ולא תמיד זה מתאים לשבת לאכול ארוחת צהריים, אבל מידי פעם זו יכולה להיות אפשרות טובה. בצהריים יש לרוב עסקיות במחירים טובים יותר מבערב.

תהיו במעקב - בילוי בראש שקט

כשאנחנו לא יודעים מראש כמה פעמים אנחנו אוכלים במסעדות בחודש וכמה הוצאנו על מסעדות בחודש שעבר ולפני כחודשיים, אנחנו לא עוקבים אחר ההוצאות והיכולת שלנו להשתפר מצטמצמת. בשביל שנוכל לדעת האם יישמנו את ההבטחות שהבטחנו לעצמנו, חשוב לבדוק איפה אנחנו רוצים להשתפר ולהגדיר יעדים. אם נניח בחודש שעבר הוצאנו 600 ₪ על מסעדות, אולי נחליט שהחודש אנחנו רוצים לצמצם ולהוציא 400 ₪. בשביל להגיע לתובנה הזו אנחנו צריכים קודם כל להתחיל לעקוב. כמובן שבאפליקציית FamilyBiz תוכלו להסתכל על קטגוריית "בילויים ומסעדות" ולראות ברגע וללא מאמץ כמה הוצאתם על מסעדות בכל חודש. 

תיהנו

אין על בילוי במסעדה! לפעמים גם יש אירועים בהם אנחנו רוצים לחגוג ולשמוח ולא רוצים להתחשבן על כל הוצאה, ומידי פעם זה גם בסדר (בלי להגזים ולהוציא כסף שאין לנו). אבל אם יציאה למסעדות הוא דבר שבשגרה, חשוב שלפחות נהיה בבקרה ונראה איך נוכל לחסוך ולא להתפרע בהוצאות.

Photo by Helena Lopes & Chan Walrus (Pexels)

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.