איך דאגנו שלילדה שלנו יהיה חיסכון של 85 אלף ש״ח

אחד מהאתגרים הגדולים הוא כמובן, האתגר הכלכלי. איך דואגים לנקודת פתיחה כלכלית טובה יותר עם חיסכון משמעותי עבור הילדים שלנו

רון מדאר-הלוי

איך דאגנו שלילדה שלנו יהיה חיסכון של 85 אלף +- ש״ח שתגיע לבגרות. חיסכון בהריון ואחרי לידה

ברגע שגילינו שאנו מצפים לילדה הראשונה, ליבנו התמלא בשמחה ובהתרגשות עצומה. המחשבה על הבאת חיים חדשים לעולם מרגשת מאוד וגם מפחידה. ידענו שהחיים שלנו ישתנו לנצח, אבל היינו מוכנים לאתגרים וההנאות הכרוכות בהיותנו הורים. 

אחד מהאתגרים הגדולים הוא כמובן, האתגר הכלכלי. רצינו להגיע למצב שאנחנו מספקים לילדה שלנו כל מה שהיא צריכה. להתחיל לדאוג לה כמה שיותר מוקדם לחיסכון עתידי שיוכל לשמש אותה בחיים הבוגרים שלה ולייצר תשתית טובה עבורה לתחילת חייה הבוגרים. אז ישבנו וחשבנו איך אנחנו יכולים להתחיל ליצור לה חיסכון בזמן ההריון ואחרי הלידה.

אשמח לשתף אתכם בכמה החלטות ופעולות שעשינו כדי להגיע לחיסכון של 15,000 ש״ח עד הלידה ובשאיפה לייצר לה חיסכון משמעותי הרבה יותר כשתגיע לבגרות. 

לפני הלידה

ביטוחים: בדיקות וטיפולים לאמא ולילדה

אם אתם מתכננים הריון אני ממליץ בחום לעשות ביטוח בריאות או השלמות לביטוח בריאות שנותן החזרים לבדיקות שתרצו לעשות לעובר/ית כמו בדיקת מי שפיר, הסקירות השונות ומגוון רחב של טיפולים שהאישה יכולה לעשות בהם שימוש במהלך ההריון והכנה לקראת הלידה (למשל, פיזיותרפיה לחיזוק רצפת אגן).
ביטוח טוב יאפשר לכם לעשות את כל הטיפולים והבדיקות אצל נותני השירותים הטובים ביותר ולקבל החזרים משמעותיים ו/או מחירים טובים עבור אותם השירותים.
חשוב חשוב חשוב: לביטוח בריאות יש תקופת אכשרה, תקופה שעליכם לחכות לפני שתהיו זכאיים למלוא הכיסויים שביטוח כזה או אחר יודע לתת, ולכן חשוב לעשות את ביטוח הבריאות עוד לפני שנכנסים להריון (אם מתאפשר כמובן). 

הכנה לילדה וקינון (nesting)

חלק מההוצאות המשמעותיות ביותר לילד/ה חדש/ה המגיע/ה לעולם, ויכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים הם כל האבזור שנדרש כדי לגדל ילד/ה. אני מדבר על מיטת תינוק, שידת החתלה, צעצועים, מיטה מתחברת, עגלה, סל-קל, בגדים והרשימה עוד ממשיכה. יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות כדי לצמצם משמעותית את ההוצאות.
טיפ אחד משמעותי שלנו עזר מאד הוא… תקנו/תקבלו יד 2. יש אינפלציה בכל הקשור לציוד לילדים ולהורים לילדים ופעוטות. את הכל כולל הכל אפשר למצוא במעגלים הקרובים (אחים, אחיות, חברים קרובים) או במעגלים רחוקים יותר כמו קבוצות פייסבוק יד2 וכו׳. יש המון קבוצות פייסבוק שזה כל ייעודן, לעשות שימוש חוזר בציוד לילדים. אנחנו השגנו בגדים לכל השנה הראשונה, שידת החתלה, עגלה, צעצועים ועוד עוד. 

כמה דוגמאות לקבוצות תוכלו למצוא כאן….

חבילה עוברת

מאמא לאמא - מוצרים למסירה לאם ולתינוק

ויש עוד המון. פשוט תחפשו בפייסבוק ואני בטוח שתמצאו את הציוד שמתאים לכם ולכן וגם קרוב מבחינה גיאוגרפית. 

אחרי הלידה

חיסכון לכל ילד
מה זה בעצם?
תכנית "חיסכון לכל ילד" נפתחה בינואר 2017, במסגרת תכנית של משרד האוצר וביטוח לאומי: בתכנית, ביטוח לאומי מפקיד כ-55 ש״ח כל חודש (במועד התשלום של קצבת הילדים) לילד/ה אותם הם/ן יוכלו למשוך לאחר גיל 18 (או לפני במקרים מסויימים לדוגמה אם מדובר במקרה חריג, למשל מצב רפואי של הילד/ה). החיסכון האמור הוא בנוסף לקצבת הילדים המשולמת עבורם/ן. כתבנו על זה כאן בהרחבה. מוזמנים לקרוא.
בשורה התחתונה - זה חיסכון שמאוד קל לפתוח אותו ואחרי תקופה של 18 שנים לילד/ה שלכם יכול להיות חיסכון של עשרות אלפי שקלים. בנוסף לסכום שביטוח לאומי מפקיד אתם יכולים להוסיף, או יותר נכון לבקש מהביטוח הלאומי שיקזז 55 ש״ח מקצבת הילדים שמגיעה לכם ולהעביר את הסכום הנ״ל כל חודש לחיסכון של הילד או הילדה שלכם, כך שכל חודש יועבר לחיסכון של ילדכם 110 ש״ח לקופה על שמם. 

חשוב להדגיש כי ניתן לבחור איפה הכסף הזה יתנהל בבנק או בבית השקעות. לשם הסימולציה נגיד ובחיסכון לכל ילד הועבר לבת שלנו 110 ש״ח כל חודש והתשואה השנתית הינה 3% בלבד. בגיל 18 יחכה בחיסכון של הבת שלנו מעל 31 אלף ש״ח.

יצירת חסכונות נוספים

אז את הכסף שהצלחנו לחסוך לילדה שלנו, כאמור, 15,000 ש״ח, מבדיקות מוזלות (באמצעות ביטוחים) ובעיקר מציוד יד שניה. לקחנו ופתחנו חיסכון חדש שאליו אנחנו מפקידים עוד 100 ש״ח כל חודש, מה שאומר שגם בחיסכון הזה יהיו לה כמה עשרות אלפי שקלים לשימוש כשתגיע לגיל 18. אנחנו ראינו לנכון להשקיע את הכסף בעתיד שלה במקום בבגדים חדשים שמאבדים את הערך שלהם חודש אחרי הקניה. 

ואם גם פה נעשה את החישוב של הפקדה חד פעמית לחיסכון של 15,000 ש״ח והפקדה חודשית של 100 ש״ח כל חודש בתשואה סולידית של 3% הסכום שיחכה לבת שלנו בגיל 18 יהיה מעל 54 אלף ש״ח

דמי לידה
את דמי הלידה מקבלים מביטוח לאומי בפעימה אחת. המשמעות היא שמשכורת של שלושה חודשים נכסנת לחשבון הבנק בפעם אחת. כן, זה נחמד מאוד לראות את העו"ש גדל בפתאומיות, אבל צריך לזכור שזה כסף שאמור לשמש אתכם לניהול התזרים החודשי במהלך שלושת החודשים (במינימום) שהאישה/גבר נמצאים בחופשת לידה. כדי לעשות בסכום הזה שימוש מושכל אנחנו ממליצים לנהל תזרים חודשי (אפשר כמובן לעשות זאת באמצעות האפליקציה של פמילי-ביז) ולפרוס את הסכום הזה לחודשים בהם מי שנמצא בחופשת הלידה לא עובד. אפשר לעשות את זה בצורה פשוטה בניהול התזרים באפליקציה. ככה תוכלו לדעת שאתם לא מוציאים יותר ממה שנכנס ותוכלו להתפנק ולהוציא את הכסף בהתאם למצב התזרים שלכם.

Image credit:

Towfiqu barbhuiya

Oleksandr Pidvalnyi

Josh Willink

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.