מנהלים.ות משק בית משותף וחשבונות הבנק שלכם.ן נפרדים?

יצאנו לשאול אנשים שנמצאים בשלב הזה כיצד הם מתנהלים, כדי לעזור לנו לבחור בדרך חלוקת ההוצאות היעילה ביותר עבורנו:

אופיר גלבוע

נועה, בת 27, גרה בדירה שכורה בשכונת שיכון בת"א עם בן הזוג

"לכל אחד מאתנו חשבון פרטי + חשבון אחד משותף לשנינו שאליו אנו מעבירים סכום חודשי קבוע שמתחלק בינינו חצי חצי וממנו משלמים את כל הוצאות הדירה."

עומרי, בן 34, התחתן השנה, גר ברמת השרון

"אחרי שהתחתנו, התלבטנו מה לעשות. בסוף, החלטנו לפתוח חשבון בנק חדש משותף אליו כל אחד יעביר את המשכורת שלו/ה. זה פחות התעסקות, ככה יותר נוח לנו לעקוב אחרי ההוצאות המשותפות. בנוסף, השארנו את חשבונות הבנק הפרטיים של כל אחד, כדי לבצע חסכונות\השקעות – בעיקר כי לאשתי יש תנאי הלוואה טובים בחשבון שלה. כנראה שבהמשך אסגור את החשבון שלי. כשעוברים לבנק חדש ואומרים לו שעושים אצלו חשבון משותף אליו יועברו שתי המשכורות - זה זמן מיקוח טוב מול הבנק."

יערה, בת 23, גרה בדירת שותפים (סה"כ 3) בבאר-שבע

"אנחנו מתחלקים שווה בשווה - כל אחד שליש, איך? מכניסים לאפליקציית Splitwise שיוצרים בה קבוצה עם שותפים ומכניסים כמה שילמתי. למשל, יצא ששילמתי 300 ש"ח על חשמל ואז האפליקציה עושה balanceחודשי ואני יכולה לראות אם צריכים לשלם לי ואפשר גם לסמן באפליקציה אם הם שילמו ליאו לא. למשל השנה, הם חייבים לי ביחד 800 ש"ח וכשנכנסים לקבוצה ניתן לראות כמה כל חבר חייב לי בנפרד. ממליצה בחום על האפליקציה."

נדב, בן 35, גר בדירה שכורה בת"א עם בת הזוג

"אחרי הרבה ניסיונות של קיזוזים וכאבי ראש של מי הוציא החודש על מה ומי חייב למי. התחלנו להשתמש באפליקציית FamilyBiz,היתרון המרכזי הוא ששנינו יכולים לנהל את ההוצאות של משק הבית במקום אחד, דרך הטלפון של כל אחד מאתנו, לקטלג תנועות כדי שיהיה ברור מה זה כל הוצאה ולרשום הערות, ככה גם אני וגם בת הזוג שלי נוכל לראות בזמן אמת כמה יצא ועל מה. באמצעות האפליקציה הצלחנו גם לעקוב תוך כדי החודש על ההוצאות שלנו יחד, גם עשינו ״שלום בית״ בזה שאין יותר פספוסים יודעים בדיוק מי הוציא, על מה וכמה וגם הצלחנו להבין איפה אנחנו מגזימים בבזבוזים שלנו, שם אפשר לחסוך שם לדברים אחרים."

מאיה, בת 29, גרה בדירה שכורה במרכז ת"א עם בן הזוג

"כרגע אנחנו עם חשבונות נפרדים. זה הרבה פחות נוח ואנחנו רוצים לפתוח חשבון משותף שכל חודש נכניס אליו סכום זהה שלכסף ושלכל אחד מאתנו יהיה אשראי וכל ההוצאות הקשורות לבית יהיו משם. כרגע, כל אחד שעושה קניה לבית, רושם את ההוצאה בקבוצת וואטסאפ משותפת שפתחנו לשנינו שהיא אך ורק לכתיבת הוצאות. פעם בשבועיים אני מחשבת את ההוצאות של כל אחד ועושה חישוב מי חייב למי וכמה. זה נוראי חחח זה ממש לא נוח... ניסינו לפתוח חשבון באפליקציה של הבנק, אבל היא כל הזמן נתקעה לנו ולא הצלחנו. כל שבוע אנחנו אומרים שהשבוע נלך לפתוח חשבון בנק משותף ובסוף דוחים את זה..."

דניאל, בת 24, גרה בדירה שכורה בגבעתיים עם בן הזוג

"כל ההוצאות המשותפות יוצאות דרכו ובכל תחילת כל חודש אני מעבירה לו את החלק שלי בחשבונות (כולל הוצאות על אוכל). אם יוצא שאני מגהצת את האשראי שלי על הוצאות משותפות, אז בחודש לאחר מכן זה מתקזז מהסכום שאני מעבירה לו. הגדרנו את זה מראש לפני שעברו לגור יחד, כדי שזה לא יהיה 'אישו' במערכת היחסים לאחר המעבר לדירה. הגדרנו למשל כמה אנחנו רוצים להוציא על דברים או כמה הדברים אמורים לעלות לנו בסופו של דבר."  

יוני, בן 33, גר בדירה שכורה בת"א עם בת הזוג

"לגבי שכר דירה - מישהו אחד משלם את הצ'קים והשני עושה העברה בנקאית בתחילת כל חודש. לגבי שאר החשבונות על הדירה וקניות גדולות - אנחנו משתמשים באפליקציה בה אנחנו פותחים קבוצה וכל אחד מעלה אליה את הוצאות הבית שלו. האפליקציה שומרת על המאזן - מי חייב למי וכמה. פעם בכמה זמן עושים התחשבנות. בפועל, אני משלם מים וארנונה והיא משלמת חשמל וגז, אבל תכלס זה לא משנה. משתמשים באפליקציה כדי שלא יצא מצב שמישהו מוציא הרבה יותר מהשני. בקניות קטנות של עד 100 ש"ח - זה פשוט על מי שמשלם באותו רגע, אין 'התחשבנות'. ברירת המחדל של בת הזוג שלי היא שיהיה לנו חשבון משותף, אבל הבעיה שלי היא שאם יש הוצאות שהם רק בשבילי, אני ארגיש רע להוציא אותם.

אצל חברים שלי, לכל אחד יש חשבון משלו ובנוסף יש להם חשבון משותף שכל אחד מכניס אליו את אותו הסכום. במקרה כזה, יש פעמים שאם אחד מבני הזוג פחות עובד ויותר נמצא בבית, הוא מכניס את אותו הסכום לחשבון המשותף, למרות שיש לו הכנסה פחותה בהרבה ואז אותו אחד טוען שזה לא פייר. יש לי גם חברים אחרים שעשו ההפך - כל אחד משאיר סכום קבוע זהה שנקבע מראש בחשבון הפרטי וכל השאר הולך לחשבון המשותף שמשמש לילדים, למשפחה... השאלה היא מה קורה אם הולכים עם הילד למסעדה? לשלם מהחשבון הפרטי שלי או מהחשבון המשותף? בקיצור, אף מצב לא מושלם."


אז... מה היתרונות בחשבון משותף?

לרוב, חשבון משותף מביא לחיסכון בעמלות ובדמי ניהול כפולים. בנוסף, המשכורות של שני בני הזוג בחשבון אחד מגדילים את כוח המיקוח מול הבנק בקביעת הריבית על האוברדראפט וקבלת תנאי אשראי טובים יותר, הלוואות זולות יותר והגדלת מסגרת האשראי (למרות שבינינו, לא מומלץ להיכנס לחובות...). עם זאת, ההחלטה בסופו של דבר אם לאחד חשבונות או לא, היא לא תמיד החלטה כלכלית ומדובר לעיתים בשיקולים אחרים.

אם עדיין לא הורדת את אפליקציית FamilyBiz ,הוריד.י עכשיו ותוכל.י לצרף את בן.ת הזוג / בן.ת משפחה לחשבון ולהיות יחד בשליטה על ניהול תקציב משק הבית 😊

 

קרדיטים לתמונות

Photo from Pexels by:
SHVETS production , Ketut Subiyanto , cottonbro , SHVETS production , Daria Shevtsova

www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5150788,00.html

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.