מהפכת "הבנקאות הפתוחה" כבר כאן

הבנקים מזוהים לנו כגוף עתיק, שמרני, בירוקרטי וסגור - האם המצב הזה יימשך עוד הרבה? כנראה שלא

אופיר גלבוע

מה שהורגלנו אליו במשך שנים עומד להשתנות- הבנקים ישנו את אופי פעילותם ויפתחו בפנינו אופציות טכנולוגיות ויעילות במיוחד. הם יהפכו להיות גופים חדשניים ופתוחים, במטרה לחזק את השליטה שלנו, הלקוחות, במידע הפיננסי שלנו. במקביל, ימשיכו הבנקים לשמור על אבטחת מידע ברמה גבוהה ככל האפשר. 

אז מה הולך לקרות לבנקים בקרוב מאוד?

הבנקים יאפשרו (בעל כורחם) לנו, הלקוחות, להתחבר בצורה מאובטחת לחברות צד-שלישי, חברות Fintech (טכנולוגיה פיננסית או בקיצור פִינְטֶק הוא תחום בעולם ההייטק אשר מטרתו להפוך את השירותים הפיננסיים לנגישים יותר עבור כולנו, תוך הקמה וייעול של מוסדות פיננסיים מרובי-אוטומציה, כדי להחליף או לשפר את השימוש בשירותים הפיננסיים המסופקים על ידי החברות הפיננסיות המסורתיות). מתן הרשאה זו לנתונים הפיננסים שלנו, יתאפשר רק לאחר שאנחנו, כלקוחות, נתנו אישור לאותו גוף שלישי בדבר הגישה לחשבון הבנק שלנו. כתוצאה מכך, יוכל אותו גוף שלישי להציע לנו שירותים פיננסים המותאמים לצרכים האישיים שלנו, בהתאם למידע שנמצא עלינו בבנק או בחברת האשראי. 

המהפכה שעומדת לשנות את החיים הפיננסים של כולנו!

ה"בנקאות הפתוחה" מקבלת ביטוי ברגולציה באיחוד האירופי (PSD2) ומובלת ע"י בנק ישראל. מדובר ללא ספק בעניין גלובלי שאין להתכחש אליו. המהפכה תפתח בפני כולנו שוק מלא באופציות חדשניות ומתפתחות ומבטאת מעבר מהשוק הפיננסי הקיים, בו כמעט ואין התאמה אישית בשירות הפיננסי המוצע לכל לקוח.ה, התחרות מוגבלת וחווית המשתמש מיושנת. ככל ש"הבנקאות הפתוחה" תמשיך להתפתח, כך תגדל התחרות בין נותני השירותים הפיננסים השונים, דבר שבא לטובתנו, בכך שיינתנו לנו הצעות לשירותים פיננסים אטרקטיביים יותר ויותר.

איפה FamilyBiz נכנסת לתמונה?

לאחר ההסכמה שלנו כלקוחות תקבל FamilyBiz גישה לנתונים הפיננסים שלנו (בהתאם להסכמה שניתנה: איזה סוג מידע אני כלקוח.ה מבקש.ת מהבנק להעביר לאפליקציה ולכמה זמן ההרשאה לקבלת המידע בתוקף) ותציג לנו אותם בצורה מרוכזת במקום אחד (לעומת המצב כיום, בו החשבונות הפיננסים שלנו מפוזרים במקומות שונים ולא ניתן לגשת אליהם בקלות וביעילות).
FamilyBiz תציג לנו תמונת מצב מקיפה וכוללת על מצבנו הפיננסי ותציעה לנו את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבורנו, בהתחשב בכל ההיבטים הפיננסים שלנו. FamilyBiz תקנה לנו שליטה ובקרה מלאה בכך שבין היתר תשלח התראות ותזכורות בעת הצורך, דבר אשר יאפשר לנו להיות בשליטה מלאה לשינויים חריגים ויביא ליעילות ונוחות בהתנהלות הפיננסית הכוללת של כולנו. 

בקיצור, הבונוס הכי גדול ב"בנקאות הפתוחה" עם FamilyBiz הוא שקט נפשי! ונוחות בשימוש - סוף סוף אפשר להיות במעקב ובשליטה מלאה על העולם הפיננסי שלנו (ולא תאמינו כמה זה פשוט...).

הבנקים וחברות האשראי עדיין רלוונטיים? כן, וזה תלוי בהם

ייתכן כי רבים יישארו נאמנים לשיטה המסורתית של הפקדת כסף בחשבון הבנק, כחלק מתדמית הבנק כנאמן לכספו של האדם. סביר, כי הם יעדיפו להישאר נאמנים למקום בו הופקד כספם לראשונה, ובמקרה של הפקדה/משיכה גדולה, ילכו למקום הבטוח - לפקיד בבנק.
הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, במקום לחשוש מאובדן של לקוחות לאור המהפכה המחלחלת של "הבנקאות הפתוחה", יכולים דווקא "לנצל" את הרגולציה המתפתחת בעניין, לשם שיפור המודל העסקי שלהם וקידום הדיגיטציה, תוך התאמתם אלינו, הדור הצעיר, שכן יש לנו מיומנויות דיגיטליות מתקדמות וצרכים שונים הדורשים התאמה, גם ובעיקר בתחום הפיננסי.

רצוי כי הבנקים וכרטיסי האשראי "ינצלו" את השירותים השונים אשר מציעות חברות טכנולוגיות שונות, כדי ללמוד מהן ובהשראתן להעניק לנו, הלקוחות, שירותים יעילים יותר מטעמם. הדבר יהווה מוטיבציה לבנקים וחברות האשראי לפתח יעילות ואטרקטיביות אל מול השוק התחרותי שמציעות חברות ה Fintech שונות. כתוצאה מכך, למרות שלעיתים מדובר בחברות אשר מתחרות לבנק ומציעות שירות המהווה תחליף לתפקידיו, עדיין מעצם שכלול הבנק את עצמו והתאמתו לשוק המתפתח, יגדל ערכו של הבנק בעינינו.
FamilyBiz מאפשרת את התייעלות ההתנהלות הפיננסית ושימת אבני דרך לשם השגת יעדים פיננסים.

לסיום, יתרונותיה של מהפכת "הבנקאות הפתוחה" רבים, ואילו החסרונות שהבנקים המסורתיים וחברות האשראי מוצאים בה, מתגמדים.

הידעת? FamilyBiz היא מהראשונים שהגישו בקשת רישוי נותן שירות מידע פיננסי > בנקאות פתוחה לפינטקים

** חדשות טובות, קיבלנו את הרישיון!🤩 לכתבה המלאה

Photos from Pexels by: Tim MossholderPratik Gupta and RODNAE Productions


חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.