הכוח על הכסף עובר לידיים שלכם

לאט לאט יהיו עוד ועוד שירותים פיננסים שיעזרו לכם לנהל את הכסף שלכם כמו שצריך ולא כמו שהבנקים רוצים שתנהלו אותו. חלקם כבר כאן, וזה הזמן להשתמש בהם

תום קפלן

עד ממש לא מזמן, כסף היה משהו שמאוד קשה לנו להיות בשליטה עליו. יש כל כך הרבה גורמים שאנחנו תלויים בהם, שלא מתקשרים אחד עם השני ושאין להם שום אינטרס לעשות לנו את החיים קלים. הבנק שלנו רצה לשמור את כל הנתונים שלנו רק אצלו ואפילו לא טרח לספר לנו דברים שמגיע לנו לדעת. על הכסף שלנו!

בסוף הנתונים האלה מספרים עלינו סיפור מסוים, שאנחנו יכולים להשתמש בו לטובתנו. האם ידעתי שאני מוציא יותר מידי כסף על אוכל בחוץ? עד לפני שנים בודדות כדי לדעת את התשובה לשאלה הזאת הדבר היחיד שיכולתי לעשות זה לחשב באופן ידני. בכלל, הבנק עושה לעצמו רווח מאוד משמעותי כשאנחנו בתור צרכנים מפסידים. אין לבנק אינטרס לעדכן אותנו כמה אנחנו משלמים לו על עמלות ואם יכולנו לקבל משכנתא זולה יותר במקום אחר.

ועוד לא הגענו החלק המסובך

ומה קורה במצב שיש לנו שני חשבונות בנק במקומות שונים? בכלל כאוס. זה לפני שדיברנו על פנסיה, ביטוחים, אשראי חוץ בנקאי, ותיקי השקעות חיצוניים שבסופו של דבר הם גם מקומות שמחזיקים בכסף שלנו, ולא ידענו מה קורה שם יותר מידי. 

המידע שלנו בעצם היה שבוי באותם גופים ולא יכולנו לעשות איתו כלום חוץ ממה שהם מציעים לנו. אבל המידע הוא שלנו, לא שלהם. המידע הזה הוא כוח שיכול לאפשר לנו לחיות חיים טובים יותר. הוא פשוט היה רק בחזקת גופים שלא שמים את טובתנו האישית כערך חשוב, או רלוונטי בכלל, מבחינתם.

בדיוק בגלל זה נכנסה לתמונה הבנקאות הפתוחה

הכוח עובר לידיים שלכם. לא כולנו אנשים טכנולוגיים ובדיוק בשביל זה קמים עכשיו גופים שהמטרה שלהם זה לקחת את הכוח מהבנקים וגופים נוספים, ולהעביר אותו אליכם הצרכנים. הבנקאות הפתוחה היא בעצם חוק, שמחייב את הבנקים למסור את המידע שלכם (בהסכמתכם) לכל גוף שיעמוד בתנאי שירות ואבטחה מסוימים אותם קבעה המדינה.

איך זה עוזר לי תכל'ס?

העקרון הבסיסי ביותר הוא שמהיום, כל המידע שלכם יכול להיות שקוף מול עיניכם באופן ברור ובמקום אחד מסודר. זה כולל את העו"ש, כרטיס האשראי, מט"ח, הלוואות, משכנתאות, פיקדונות ובקרוב מאוד גם תיקי השקעות. בקיצור, זה פשוט אומר שאפשר סוף סוף לראות כמו שצריך במקום אחד את המידע ששייך לנו והיה מפוזר בין מלא גופים שונים.

חוץ מזה, קיימים כבר היום גופים פיננסים פרטיים חדשים, שהאינטרסים שלהם שונים מאלו של הארגונים המוסדיים כמו הבנקים. כמו שכבר כתבנו, הרבה מהרווח של הבנקים מתקיים כאשר אתם מפסידים כסף. בחברות החדשות שכבר קיימות ועוד יקומו, האינטרס הבסיסי יהיה לתת לכם כצרכנים שירות טוב יותר. אחרת, אתם פשוט לא תהיו שם.

עולם שלם חדש נפתח בפניכם

חוץ מהבסיס שהוא לראות הכל במקום אחד, מתחילים להיווצר כבר עכשיו הרבה שירותים חדשים. כבר היום FamilyBiz יודעת לספר לכם אם העלו לכם את חשבון הסלולר בלי ששמתם לב, או אם אתם יכולים לקבל משכנתא טובה יותר בבנק אחר.

לאט לאט יהיו עוד ועוד שירותים פיננסים שיעזרו לכם לנהל את הכסף שלכם כמו שצריך ולא כמו שהבנקים רוצים שתנהלו אותו. ממש כמו עוזר פיננסי אישי שיש לכל אחד מכם על הטלפון שלו.

הבנקים ירצו לנהל את הכסף שלכם אצלם, אבל אסור לתת להם

הבנקים בקרוב יתחילו לספר לכם שגם הם מציעים את אותם שירותים. שגם אצלם אפשר לחבר את כל החשבונות ולראות אותם במקום אחד. שגם הם מציעים כלים לניהול פיננסי נכון יותר (מה שחלקם כבר התחילו לעשות). אבל אם אנחנו נשתף איתם פעולה אנחנו בעצם ניתן לבנק בחינם מידע שהוא מאוד רוצה לדעת עלינו, ולא נקבל תמורה אמיתית בחזרה.

הבנק לא יידאג לספר לכם שבבנק אחר תוכלו לקבל הלוואה יותר טובה מאצלו. בכלל, העברת נתונים נוספים לבנקים תעשה אפקט הפוך ובמקום להעביר את הכוח לידיים שלנו היא תיתן יותר כוח לבנקים. הרי המידע הזה הוא בסוף שלי, והוא מספר עליי סיפור שאפשר ללמוד ממנו ולהסיק מסקנות. אבל מה קורה אם החלטתי לעבור בנק? אם המידע היה אצלו, הוא גם יישאר אצלו. מידע הוא משהו שנאסף ומנותח כל הזמן, ולבנק לא יהיה אינטרס להעביר את מה שהוא יודע והבין מהמידע שלכם לבנק אחר.

חשוב מאוד לא לתת לבנק להחזיק את כל המידע עליכם. הוא כבר מחזיק את הכסף שלכם, שזה הרבה מאוד כוח שיש לו. את היכולת לנהל את הכסף שלכם בצורה נכונה, אל תיתנו לו גם, כי הוא לא באמת מעוניין לעשות את זה. מי שינהל הכי טוב את הכסף שלכם בסוף זה אתם. אתם רק צריכים לקבל את הכלים הנכונים מהגופים הנכונים.

בואו נדבר על הפיל שבחדר

להמון אנשים יש חשש בלתת לכל מיני חברות גישה למידע על הכסף שלכם. אז בואו נעשה סדר ונבין איך הדברים עובדים, ומקווים שנצליח לעזור להפיג את החששות. אם לא הצלחנו, אנחנו תמיד זמינים לכל שאלה דרך האפליקציה.

אז ככה: אתם בעצם רק נותנים הרשאה לקריאת מידע מהבנק שלכם ל- FamilyBiz. בלי לתת סיסמאות ובלי לוותר על אבטחת מידע ופרטיות. כל תהליך השיתוף נעשה דרך אתר או אפליקציית הבנק שלכם, וככה אפשר להיות רגועים שהדבר הזה באמת נעשה בצורה רשמית. אתם תתבקשו להתחבר לחשבון הבנק שלכם ולאשר שם את שיתוף המידע הפיננסי שלכם. חשוב להדגיש שאם תחליטו לשתף את המידע עם חברה כמו FamilyBiz, הוא יגיע במצב קריאה בלבד. זאת אומרת, שאי אפשר לבצע שום פעולה בנקאית דרך האפליקציה שלנו. 

בנוסף, המדינה לא נותנת אישור לכל אחד לקבל את המידע הפיננסי שלכם. בשביל לקבל את אותו אישור של הבנקאות פתוחה שנקרא גם "רישיון למתן שירות מידע פיננסי", צריך לעבור תהליך אחרות ובדיקות רבות. המדינה בוחנת את איכות השירות, רמת אבטחה בתקנים המחמירים ביותר ועוד המון גורמים נוספים. מידע נוסף על אבטחת המידע אצלנו ב-FamilyBiz תוכלו לקבל כאן.

קחו את האחריות ואל תיפלו בפח

הכוח עובר לידיים שלכם, אם תרצו בכך. בקרוב יהיה מאוד קל להתפתות ולתת את המידע שלכם בחינם לבנק בלי לקבל תמורה. הולכות להיות המון פרסומות ופרזנטורים גדולים שיגידו לכם שזה הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות. אבל האמת, שהדבר הכי טוב בשבילכם הוא לנהל את הכסף שלכם בידיים שלכם. זה יכול להיות אצלנו וזה יכול להיות גם במקום אחר. העיקר שתנהלו אותו במקום שהמטרה שלו היא לתת שירות טוב יותר לכם הצרכנים, ולא רק לקחת מהכסף שלכם.

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.