חושבים להחליף רכב? חשבתם על רכב יד שניה? כדאי שתקראו את זה

המשפחה התרחבה? החלטתם להשתדרג? מזל טוב! הגיע הזמן לעבור לרכב גדול, מרווח יותר או חדש יותר.

חן כהן

במציאות הכלכלית של היום, כנראה שהפתרון הכלכלי והיעיל ביותר לרכישת רכב הוא רכישת רכב מיד שנייה.
העניין הוא ששוק רכבי יד שנייה יכול להיות מאוד מבלבל והחיפוש אחר "הרכב המושלם" עשוי להפוך לאינסופי.

תחילה, חשוב להגדיר את הצרכים שלכם מהרכב שתרכשו וכמובן להגדיר את התקציב שאתם מוכנים לתת לרכישת הרכב. בהגדרת הצרכים חשוב להתייחס לשימושי הרכב בעבודה, לפנאי, לגודל המשפחה וכו׳.
הגדרתם? כל הכבוד :) עכשיו הגיע הזמן להכיר את אפשרויות הרכישה השונות הקיימות כיום לרכישת רכב יד שנייה-
ריכזנו עבורכם את האפשרויות המובילות הנפוצות ביותר, כדי שתוכלו לבחור את הדרך המתאימה והנוחה ביותר עבורכם.

רכישת רכב מאדם פרטי

לרוב, נדע שבעל הרכב מוכר את הרכב דרך לוחות רכב יד שניה באינטרנט, דרך מכרים, או דרך פרסום על גבי הרכב. רכישת רכב מאדם פרטי היא עניין לא פשוט. אנחנו לא תמיד מכירים באמת את ההיסטוריה של הרכב ומהי רמת אמינות המוכר.

כבר בשיחת הטלפון, חשוב לשאול על היסטוריית הרכב- כמה ״ידיים״ עבר הרכב, מי היו הבעלים הקודמים של הרכב ולמה שימש הרכב, תאונות, קילומטראז' ומצב מכני כללי.
במידה והחלטתם לראות את הרכב, מומלץ לבדוק אותו באור יום כדי שתוכלו לראות אם לא קיימים פגמים חיצוניים או פנימיים שבעל הרכב לא ציין אותם. תבקשו מהמוכר נסיעת מבחן, תבחנו רעשי מנוע, תבדקו נזילות שמן מתחת לאוטו, אל תתעצלו להרים את מכסה המנוע ולהסתכל בפנים ולא פחות חשוב- בדקו שמסמכי הרכב והפרטים תואמים לפרטי בעל הרכב. בנוסף לאלו, בקשו לראות את ספר הטיפולים של הרכב (אם קיים...).

עכשיו, כשהגעתם לשלבים מתקדמים יחסית בתהליך רכישת הרכב, תקחו את הרכב למכון בדיקה אשר יכין לכם דוח מפורט על הרכב, כך שיוכל לשמש אתכם ככלי מיקוח במשא ומתן על מחיר הרכב. עלות הבדיקה יכולה להיות משולמת ע״י הקונה, הרוכש, או בחלוקה בין שניהם. נהוג שהרוכש ישלם על הבדיקה, אך במידה והבדיקה יצאה לא תקינה, מוכר הרכב ישלם עבורה. אם יתגלו במכון הבדיקה בעיות מהותיות במנוע או בגיר הרכב, כדאי לשקול שוב את הרכישה של אותו רכב (בינינו, תמיד תוכלו למצוא רכב במצב טוב יותר).
טיפ קטן מאתנו: לכו למכון בדיקה מוכר שאחרים המליצו עליו ולאו דווקא למכון שבעל הרכב המליץ עליו.

רכישת רכב מסוכנויות רכבים ומגרשים

אם בחרתם לקנות רכב בסוכנות או מגרש, כדאי גם כאן לקחת את הרכב לנסיעת מבחן. לרוב, הרכבים בסוכנויות מטופלים ושמורים היטב ואפשר לראות את טופס הבדיקה שנעשה על ידי הסוכנות. בכל מקרה, עדיף לקחת את הרכב לבדיקה נוספת במכון בדיקה מורשה ניטרלי ולהשוות את אותו סוג רכב במגרשים נוספים כדי לקבל עליו אינדיקציה נכונה יותר.

היתרון ברכב מסוכנות הוא שניתן לקבל עליו תכניות מימון והלוואה, פריסת תשלומים נוחה ומבצעים מגוונים. מצד שני, ייתכן ויהיה קשה יותר להתמקח על המחיר, לעומת קניית רכב מאדם פרטי. יתרון נוסף, הוא שתקבלו אחריות של עד שנה על מרכיבים שונים ברכב (זה משתנה בין הסוכנויות).

רכישת רכב מחברות ליסינג

חברות הליסינג בארץ הן הדרך הפופולרית ביותר באופן מפתיע. חצי מכמות הרכבים בשנה נרכשים מחברות הליסינג. לרוב, תוכלו למצוא בחברות הליסינג מגוון גדול של רכבים חדשים יחסית, בני 3-4 שנים. הרכישה אפשרית בתשלום מלא או במסלולי מימון שונים וגם כאן קיימת אחריות של עד שנה. בדרך כלל, ניתן לבצע עסקת טרייד-אין בה תוכלו למכור את הרכב הישן שלכם לחברת הליסינג.

חלק מחברות הליסינג עוסקות גם בהשכרת רכבים. אשר גם הם מיועדים למכירה, אך לא תמיד מטופלים באופן טוב. בנוסף, הקילומטראז' של רכבי ההשכרה גבוה יותר משל רכב ממוצע בבעלות ליסינג או פרטית.

כל הגורמים האלה משפעים על ערך הרכב ומחירו במחירון, ולכן כאשר קונים רכב מחברת ליסינג, אתם אמורים לשלם עליו פחות משווי רכב דומה מבעלות פרטית.

רכישת רכב מיבואן רכב

כיום, ניתן לרכוש מיבואן רכב גם רכב יד שנייה שמגיע אליו מעסקאות טרייד-אין במסגרת רכישת רכב חדש. רכבי יד שנייה מיבואן עוברים בדיקות וטיפולים יסודיים ולרוב ניתנת עליהם אחריות של היבואן. קניית רכב מיבואן הינה קנייה בטוחה יחסית וללא "הפתעות" אשר עשויות להתגלות לאחר הרכישה. החיסרון הגדול ברכישת רכב יד שנייה מיבואן הוא שהמבחר מצומצם יחסית. בדרך כלל, יעדיף יבואן לבצע עסקאות טרייד-אין רק מהיצרנים מהם הוא מייבא. כמו כן, ייתכן ואפשרות המיקוח על המחיר תהיה מוגבלת יותר והעסקה תהיה פחות משתלמת.

לסיכום

יש להגדיר היטב את הצרכים, התקציב ואת תהליך הרכישה המתאים. כדאי לזכור את ההבדלים בין קנייה מאדם פרטי, מגרשים, ליסינג או יבואן. לא משנה איפה תחליטו לבסוף לקנות את הרכב, תמיד תשימו לב למצב הרכב ולאחריות. בנוסף, תתייחסו למחירון המתאים בהתאם למצב הרכב ו/או סוג המוכר. יתרה בזאת, תכירו את השוק הרלוונטי והשוו בין מספר רכבים דומים (במידה ואפשר) ובכלל, תפעילו שיקול דעת בריא, שימו לב לכל פרט והכי חשוב- תהנו מהקנייה.

נסיעה בטוחה! 😊


Photos by Justin Hamilton and Alexandr Podvalny from Pexels

אייקון רכב  

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.