כמו כל דבר בחיים גם בחופשה צריך לדעת כיצד להתנהל חכם מבחינה פיננסית, הנה כמה טיפים שמבלי שתשימו לב יכולים להוזיל לכם את החופשה או להשאיר יותר כסף לבזבוזים

אופיר גלבוע

הגיע הזמן להתפנק באיזו חופשה, לא ככה?
כמו כל דבר בחיים, רצוי שנדע כיצד להתנהל חכם מבחינה פיננסית וכן, גם בחופשה.
אז נכון, כאשר אתם בחופשה או מתכננים חופשה עתידית, מותר ואף כדאי לשחרר, להנות ולחרוג - אחרת איפה החופשה?? יחד עם זאת, קבלו כמה טיפים קטנים שבלי שתשימו לב, יכולים להוזיל לכם את החופשה (או להשאיר יותר כסף לבזבוזים😊):

ריכזנו בשבילכם כמה טיפים מנצחים לחופשה המשתלמת

הראשון - יצירת תקציב:

אז נכון, אי אפשר באמת לדעת לגמרי לפני החופשה כמה תבזבזו ו/או מה יבוא לכם באותו רגע לקנות, אך כן אפשר ליצור תקציב משוער ולדעת מה הם הגבולות. ברגע שתהיו מודעים פחות או יותר לתקציב שאתם מוכנים להשקיע בחופשה, סיכוי גבוה יותר שתעמדו בו, תהיו שקולים יותר בבחירת ההוצאות וכך תוסר מעליכם תחושת חוסר השליטה על הוצאות בחופשה.

טיפ שני - תכנון החופשה כמה שיותר זמן מראש:

ככל שתתכננו יותר זמן מראש, כך תוכלו לבדוק הצעות שונות, להשוות מחירים ורק אז לסגור. כך, תדעו שסגרתם במחיר הטוב ביותר את החופשה האידיאלית עבורכם.
אם הייתם סוגרים את החופשה די מהר, כנראה שלא הייתם ממהרים להשוות מחירים והיה גובר הצורך לסגור כבר את החופשה שתצא לפועל בהקדם וייתכן, כי על אותה החופשה בדיוק, תשלמו בעלות גבוהה יותר. אף סגירת כרטיסי טיסה, השכרת רכב, כרטיסים לרכבת, מלונות וכו׳ מראש, עשויה להוזיל את החופשה, מניסיון.

הטיפ השלישי - מחקר מקדים:

באמצעות ספרי מטיילים והמלצות באינטרנט (אם אין לכם זמן פנוי להתעסק בזה, עופו על גוגל), שם תוכלו למצוא מחירים אטרקטיביים יותר לאטרקציות שמעניינות אתכם ביעד. ייתכן, כי אפילו תגלו אירועים תרבותיים ובילויים שונים אשר מוצעים לציבור בחינם ואל תשכחו את הבילוי של איזה פיקניק נחמד בפארק ו/או ביערות. לאוהבי השופינג מבניכם, מומלץ לחקור ולגלות מה הם אתרי הקניות הכדאיים ביותר (בייחוד מה הם האתרים אשר בהם המקומיים קונים, הרי הם לא "נופלים בפח של מלכודת התיירים"). זכרו כי בשווקים, כמעט בכל העולם, מקובל להתמקח ואף ניתן להגיע למחיר נמוך ב-30% מהמחיר הראשוני!
קבלו עצה מאיתנו למיקוח טוב:
א. תשאלו את המוכר בכמה הוא מוכר.
ב. תציעו מחיר נמוך בהרבה.
ג. "תתפשרו" עם המוכר על מחיר באמצע (בין מה שהוא הציע לבין מה שאתם הצעתם). כך, זה נראה כאילו באתם לקראת המוכר והעליתם את המחיר שאתם מוכנים לשלם על המוצר, אך בעצם הגעתם למחיר נמוך מזה שהציע תחילה המוכר.

הטיפ הרביעי - המרת הכסף:

מומלץ לצאת לטיול כאשר כ-20% אחוז מתקציב הטיול כבר הומר למטבע המקומי (או לפחות לדולרים). הסכום הזה אמור להספיק לכם, עד שתבררו היכן ניתן להמיר ביעד את הכסף בשער החליפין הטוב ביותר. אם בחרתם להמיר מטבעות בארץ, ניתן לעשות זאת בסניפי הדואר ללא עמלת קנייה, עם תעריפים נמוכים וישנה הנחה של כמה אגורות ליחידה בהמרה של מעל 800 דולר, יורו או לירות שטרלינג.

הטיפ החמישי - עדיף מזומן:

אז נכון, ישנם כרטיסי אשראי בינלאומיים ותכלס, הכי נוח לקחת אותם איתנו לכל מקום ופשוט לשלוף אותם ברגע שרוצים לקנות משהו, אך יש לזה מחיר: מאחר שאינכם מרגישים את הכסף יוצא שכן לא רואים אותו פיזית, התנהלות באשראי גורמת להוציא יותר כסף. לעומת זאת, אם תתנהלו בחופשה עם מזומן, סביר שתוציאו פחות ומכאן, כי תהיו יותר בשליטה על ההוצאות במהלך החופשה ואף תסיימו אותה עם חיסכון רב יותר מששיערתם.

הטיפ השישי - לינה שווה במחיר מוזל:

ישנם מגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות אשר מציעים מחירים זולים ללינה אלטרנטיבית שייתכן, כי עשויה להתאים לכם בתנאים ובמיקום, לא פחות מבית מלון. שווה להציץ באתרים כמו AirBnb או Couchsurfing לפני שהולכים ישירות לברירת המחדל של בית מלון. אם בכל זאת אתם נעולים על בית מלון, מומלץ להסתכל על מחירים טובים באתרים כמו booking.com, hotels.com, Trivago, Smartair ועוד.

הטיפ השביעי - טסים ב "Low Cost"? קחו צידה לדרך:

בדרך כלל, לא ניתנת ארוחה בטיסות "לאו-קוסט", אף אם מדובר בטיסה של מספר שעות טובות. על מנת שלא להגיע לצורך בתשלום על מחירים מופרזים על רכישת מזון במהלך הטיסה, קחו אתכם מראה מהבית אוכל, סנדוויץ' טוב, שתיה וכל דבר אחר שיוכל לשמש אתכם לעת צרה. כך, תחסכו בקלות יחסית סכום שיכל היה ללכת לחיסכון או לאיזה אטרקציה שווה ביעד אליו תגיעו ואף לארוחה שווה בהרבה מזו שתקבלו בטיסה.

הטיפ השמיני - נוסעים עם ילדים? הגדירו תקציב יומי לכל ילד:

בהגדרת תקציב יומי לכל ילד לשימוש חופשי שלו, יוכל הילד לתעדף את הוצאותיו, דבר אשר בא הן לטובת הילד והן לטובת הוריו – הגדרת התקציב מהווה מעין חינוך פיננסי לילד ותחסוך להורים תחושת איבוד שליטה על ההוצאות. אף יחסכו לבטים בין ההורים בעניין כמה ומה לאפשר לילד לקנות בחופשה, שכן הוגדר לו מראש תקציב וזה בידיים שלו 😊 (כמובן שיש לשים לב כי התקציב ראלי בהתחשב בגילו של הילד וביעד אליו נוסעים).  


לסיום, חופשות זה דבר כיף שמטרתן להירגע ולצבור אנרגיות,
יחד עם זאת, טיול עלול להשרות לחץ כלכלי ברגע שמסתיימת החופשה.
לכן, יש לתכנן את החופשה היטב, על מנת להנות מההתחלה עד הסוף וגם לאחר מכן.

תהנו ועופו על החופשה שלכם, ואל תשכחו לקנות לנו שוקולדים בדיוטי

 

 

 

Photos from Pexels by Rebeca Gonçalves, energepic.com, Karolina Grabowska, Ketut Subiyanto, Juan Salamanca

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.