השנה האזרחית החדשה היא זמן מעולה להבין לגבי עצמנו מה היעדים אותם נרצה להשיג. הרגע בו אנחנו מרימים את העיניים ורואים כבר את שנת 2024 ולא שנת 2023, גורמת למחשבה שלנו להתעורר ולחשוב: האם אני מרוצה מהמקום שאני בו בחיים? האם יש דברים שרציתי לעשות השנה ולא הספקתי?

תום קפלן

שנה החדשה יוצרת תחושה של הזדמנות חדשה, מתחילים מהתחלה. התחלה מחדש יוצרת סוג של תחושה פסיכולוגית של מוטיבציה, רצון להשאיר את העבר מאחור ולשפר את העתיד. התקופה המורכבת אליה נכנסנו גם יוצרת הרבה תהיות ומחשבות לגבי העתיד. אז בוא נדבר על מטרות ויעדים ואיך לגרום להם לעבוד. 

כתיבה של היעדים עוזרת לצייר מפה - איפה אנחנו, איך מגיעים לשם ואיך נראית הנקודה בסוף. בראש ובראשונה היא עושה לעצמנו סדר בראש! כשכותבים את הדברים במילים זה עוזר לנו להבהיר מה אנחנו רוצים להשיג ולמה, כי לפעמים אנחנו לא בדיוק יודעים. מלבד זאת, זה הופך את הדברים להיות "אמיתיים". כשאנחנו רואים בעין את המטרות שלנו כתובות זה גורם לנו להרגיש שמדובר במשהו אמיתי ומוחשי ובעל משקל רב יותר, מה שיכול לעזור לנו להגביר את המוטיבציה להשיג אותם. כתיבה של היעדים גם תעזור לנו לארגן אותם ולעקוב אחר ההתקדמות. כשיש לנו סט של מטרות ברורות זה עוזר לנו לעקוב אחר ההתקדמות.

במיוחד בשבילכם ובשבילכן, יצרנו טבלת אקסל שם תוכלו להגדיר את היעדים שלכם בכל התחומים: בריאות, צמיחה אישית ולמידה, קריירה, בילויים, פיננסים וחברים ומשפחה.

מה עוד נוכל לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שנממש את היעדים שלנו?

שימוש ביומן - אחת הדרכים היעילות ביותר לממש את היעדים שלנו היא להשתמש ביומן שלנו. בין אם זה אפל או גוגל קאלנדר, כשדברים רשומים ביומן, זה עוזר לנו לתת להם עדיפות ולפנות להם זמן. זה הופך אותם לחלק הכרחי בלו"ז שלנו. 

שיתוף עם חברים או משפחה -  חברים או משפחה יכולת לתת עידוד אקטיבי ותמיכה להשגת המטרות שלנו. הם יעודדו אותנו בזמנים קשים, יעזרו לנו לעקוב אחר הדברים, יישאלו ויתעניינו, וכל אלה יגבירו את הסיכויים שלנו להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו.

מציאת פרטנר או פרטנרית - אסטרטגיה טובה להשגת יעדים היא מציאת פרטנר או פרטנרית בעלי מטרות זהות לשלך. זה יכול להיות חברה, בן משפחה, מאמן מקצועי או מנטורית. מישהו לעבור איתו ביחד את המסע, יביא ערך גדול במהלכו.

ניצחונות קטנים - חשוב מאוד לחגוג את הניצחונות הקטנים שבדרך. כשעובדים למען מטרה גדולה, חשוב לקחת את הזמן בשביל לשים לב ולחגוג את היעדים הקטנים שהשגנו. אם למשל אמרנו לעצמנו שאנחנו רוצים לקרוא ספר אחד בחודש למשך כל השנה, ואנחנו כבר בסיומו של החודש השני והספר השני, אסור להקל בזה ראש. אפשר ממש להרים כוסית או לאכול ארוחה בה אתם מזכירים את העובדה שעשיתם ניצחון קטן בדרך.

איך כל הדבר הזה קשור לפיננסים?

היעדים שלנו עשויים לפעמים ללכת ביד אחת עם היכולת הכלכלית שלנו. בשביל לשפר את הבריאות אני רוצה לבצע אימוני כוח, למשל. אז או שאני משלם על מנוי לחדר כושר, או שאני מחליט להתאמן לבד אבל קונה משקולות, או שאני מתאמן בלי משקולות אבל צריך ציוד ספורט בסיסי כמו מכנס ספורט או נעליים. הנקודה היא שלכל יעד הקשור לחיינו נצמד אלמנט כלכלי כלשהו שצריך לייחס לו חשיבות. לפעמים, כמו במקרה של הספורט, יכול להיות שיש לי את כל הציוד כבר בבית ואני מחליט להתאמן לבד. אבל לפעמים התשתית הכלכלית להשגת היעדים תצטרך להיות רחבה יותר ולדרוש תכנון מראש. אם אני מאוד אוהב סקי ורוצה להתמיד, מדובר בתחביב ספורטיבי שבוודאות מביא עמו מחיר כלכלי. לפעמים גם מטרה יכולה להיות קורס מקצועי לקריירה, או קורס בישול, ואלו גם דברים שלרוב נצטרך בשבילם תשתית כלכלית.

בנוסף, כסף תמיד מתקשר לאלמנטים של זמן: אני רוצה להיפגש עם חברים שגרים רחוק אבל זמני העבודה שלנו מהווים בעיה למפגש. אז אולי אני צריך לקחת יום חופש בשביל מפגש? גם כאן מדובר בשיקול כלכלי מסוים שצריך לקחת בחשבון כחלק ממטרותינו.

אז איך מתחילים?

אנחנו ממליצים לעשות שני דברים עיקריים כדי להתחיל:

הראשון: תגדירו לעצמכם ולעצמכן את המטרות שתרצו להגשים בשנה הקרובה.
לא יודעים איך להגדיר לעצמכם מטרה? אפשר לעשות תרגיל מחשבתי קטן. תקחו דף ועט ותכתבו איך אתם רואים את החיים שלכם בכל היבט (בריאותי, חברתי, כלכלי, פיננסי) בעוד 5 שנים מהיום. תנו לדימיון לחגוג ואחרי שתפליגו במרחבי הדמיון אפשר להתחיל להתכנס לשנה הקרובה ולהתחיל לגזור יעדים מעשיים.

הכנו לכם טבלה שתוכלו באמצעותה לרכז את כל המשימות ולעקוב אחריהן.

השני, היא שתבנו תשתית פיננסית (שהיא גם מטרה בפני עצמה), באיזו דרך שתרצו. אנחנו כמובן נמליץ על אפליקציית FamilyBiz, עליה תוכלו לקרוא עוד כאן.

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.