ישנן הוצאות שלא נוכל להרשות לעצמנו לוותר עליהן. איך בכל זאת נוכל לחסוך ואפילו להפוך את ההוצאות לרווח? 💪

תום קפלן

כאשר מתקבלת ההחלטה לקחת את עצמנו בידיים ולהתחיל להתעסק בכסף שלנו, בדרך כלל אנחנו נוטים לחשוב כיצד להפחית בהוצאות המשתנות שלנו: למשל בבילויים, אוכל בחוץ, רכישת מתנות, ועוד. האמת היא, שניתן לחסוך הרבה כסף גם בהוצאות הנחשבות אצלנו כקבועות, וכאלה שאנחנו לא יכולים לוותר עליהן.

סלולר -  חבילות הסלולר משתנות בעיקר בהתאם לגלישה ברשת סלולרית. הידעתם? העלות לגלישה לג'יגה, במדינת ישראל, הוא מהנמוכים בעולם. כ-40 אגורות לג'יגה אחד של גלישה ברשת הסלולארית 🤳🏻 . לשם השוואה, המדינה היחידה בעולם בה המחיר זול יותר היא הודו, שם העלות היא קצת פחות מ-40 אגורות. לעומת זאת, העלות בארצות הברית למשל היא כ-40 שקלים לג'יגה. פי 10,000 יותר מישראל! שימו לב לכך שיש המון תחרות, ואין סיבה שתשלמו מחירים גבוהים. בדקו בהגדרות הטלפון כמה גלשתם על הרשת הסלולרית בחודשים האחרונים ומצאו את החבילה המתאימה ביותר עבורכם. לרוב החוזים עם אותן חברות נחתמים לשנה ולאחר מכן משתנה המחיר. חשוב לעשות תזכורת לסוף תקופת המבצע, והלתקין בטלפון את אפליקציית פמלי ביז שתתריע אם השתנה המחיר.

אינטרנט ביתי וחברת התקשורת -  בעבר, ביצוע פעולה של חיבור לאינטרנט ביתי דרש שיח עם שתי חברות שונות, מה שיצר קושי לצרכנים. בחודשים האחרונים, עברה רפורמה של משרד התקשורת ששמה סוף לפיצול בין התשתית לספק בשוק האינטרנט. כלומר, היום כאשר רוכשים חיבור לאינטרנט ניתן לבצע זאת ישירות מחברה אחת.יש כמה שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו…o
1. האם אנחנו זקוקים לאינטרנט מהיר על בסיס סיבים אופטיים (שלרוב יקר יותר) או שיכולים להסתפק במהירות הרגילה?
2. האם אנחנו מעוניינים גם באינטרנט וגם בטלוויזיה, האם יש חבילה משתלמת עבורנו?
3. שווה לנו גם לשאול את עצמנו האם חברת התקשורת בה אנו נמצאים מביאה הטבה מסוימת על מנוי לנטפליקס, עליו אנחנו משלמים בנפרד.

שירותי מוזיקה וסטרימינג - למרות שזו אינה הוצאה חיונית, עבור רובנו זו הוצאה קבועה שאנחנו לא רוצים לוותר עליה. נטפליקס, דיסני+, ספוטיפיי, אפל מיוזיק, יוטיוב מיוזיק/פרימיום. סביר להניח שאתם משלמים על לפחות אחד מהשירותים האלו, אם לא יותר. חשוב לוודא שאתם משתמשים בחבילה שיכולה להוזיל לכם את מחיר המנוי. ספוטיפיי למשל, הוסיפו את האפשרות לחבילה זוגית ומשפחתית שהן זולות יותר עבור מספר מנויים.  מנוי אישי בספוטיפיי כיום עולה בחודש 19.90 ₪, זוגי 25.90 ₪, ומנוי משפחתי בו ניתן להשתמש ב-6 חשבונות נפרדים, עולה 31.90 ₪. זוג שכיום משלם על שני חשבונות שונים, ישלם כמעט 480 ₪ שנתיים,לעומת כ-310 ₪ במידה ויחברו לחשבון משותף, אשר עדיין שומר על פרטיותו של כל אחד 🎶. בנטפליקס למשל, תוכלו לחסוך אם תהיו מוכנים לשנמך את איכות הצפייה ל-720P במקום 1080P. במידה ואתם זוג צעיר שלא דרוש לו יותר מפרופיל נטפליקס אחד, תוכלו לחסוך כ-22 שקלים בחודש, שהם לא פחות מ-264 שקלים בשנה.

חשמל - בקיץ, כשהמזגן פועל, חשוב לסגור את החלונות בבית. חוץ מהעובדה שהחדר פחות מתקרר, למעשה הפעלתו של המזגן בחדר שאינו אטום עשויה לגרום לצריכה מוגברת של חשמל. המזגן "יתאמץ" יותר. טיפ נוסף לגרום למזגן להתאמץ פחות הוא שימוש במאוורר תקרה. במידה ויש בחדרכם מאוורר תקרה, תוכלו לנסות להפעיל אותו ולהעלות את המעלות של המזגן. האוויר בחדר יתפזר בצורה טובה יותר וכך גם תחסכו בתשלום, מכיוון שמדובר במכשיר חסכוני יותר. מלבד זאת, תעריפי החשמל משתנים. מעת לעת. בערב בחודשי הקיץ למשל החשמל יהיה זול יותר מאשר בשעה 14:00. 

נקודה זו משמעותית גם בחורף: הדלקת הדוד בשעה יחסית מאוחרת ודחייה של המקלחת, עשויה לחסוך בתשלום לחברת החשמל בטווח הארוך. ישנם גם מגוון מכשירים חכמים אותם ניתן לחבר לדוד אך גם למכשירים חשמליים נוספים, ולהפעיל אותם מרחוק ולווסת את הזמנים. חשוב לדעת שמכשיר החימום שהוא לרוב החסכוני ביותר הוא המזגן. תנורי החימום הפועלים על גז לרוב יקרים יותר להפעלה.

באופן כללי, כאשר משתמשים במכשירים חשמליים בבית, כמו מדיח או מכונת כביסה למשל, חשוב להפעיל אותם במלוא קיבולתם. גם כאן, אלמנט השעה חשוב, ואם מכונת הכביסה לא ממקומת ליד חדר השינה, תוכלו להפעיל אותה בלילה ולחסוך כסף.

דלק - קצת קשה לחסוך בדלק, אבל כן ניתן להפחית מידי פעם את הסכומים אותם משלמים. תעריפי הדלק גם הם משתנים בתדירות יחסית גבוהה. בתקשורת דואגים לעדכן לרוב לפני עלייה או הורדה של מחירים. אמנם השינויים עשויים להיות לא דרמטיים, אבל במידה ואנחנו יודעים שצפויה עלייה במחיר הדלק בסוף השבוע הקרוב, אולי שווה לנו למלא דלק לפני העלייה המסתמנת. בנוסף, ניתן להפחית את הנסיעה ברכב: אולי ללכת ברגל למקומות שלרוב אנחנו יכולים ללכת אליהם אך מתעצלים. גם אופניים הם אופציה וכמובן תחבורה ציבורית.

ביטוח - כתבנו בעבר בלוג על כפל ביטוחים. חשוב לוודא שאנחנו לא משלמים מספר כיסויי ביטוח עבור מקרה אחד. בנוסף, זה נכון לגבי כל ביטוח: אפשר וניתן להתמקח, וזו חובתנו לבדוק ולהשוות מחירים בין חברות הביטוח על מנת שנוכל לקבל את ההצעה הטובה ביותר. 

סופר - אולי הגיע הזמן לחשב מחדש את רשימת הקניות? נסו לשים לב כמה מעדנים או בקבוקי חלב אתם נאלצים לזרוק כי פג תוקפם, למשל. נכון ל-2019, שווי זריקת המזון למשפחה ממוצעת בישראל עמד על 3,200 שקלים בשנה. הצריכה שלנו כבני אדם משתנה, ומחירי המוצרים משתנים מעת לעת. לא מספיק להחזיק ברשימת קניות אם אנו לא דואגים לעדכן ולשפץ אותה. כמו כן, בניגוד לחשמל למשל, בסופר אנחנו יכולים לשלוט בסכום ההוצאה עד רמת האגורה 🪙. חשוב לנצל את זה ולהגדיר לנו סכום יעד להוצאה אותו לא נעבור. 


עמלות הבנקים - אנחנו משלמים המון עמלות לבנקים, שעל חלקן אנחנו אפילו לא מודעים. לכן, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להוציא את תעודת הזהות הבנקאית שלנו. שם נוכל לראות בדיוק כמה עמלות שילמנו לבנק ועל מה. במידה ולא מצאתם באתר או באפליקציה אפשרות לצפייה בתעודת הזהות הבנקאית, תוכלו לפנות לבנק, שם מחויבים לתת לכם את תעודת הזהות הזו. לאחר שגילינו כמה אנו משלמים, זה הזמן להתמקח. כיום, קל מתמיד לעבור בין בנק לבנק. זה תהליך מהיר שקורה בימים ספורים. הבנקים יודעים את זה. זה מגביר את כוח המיקוח מולם. תדרשו מהבנק להוריד בעמלות. מדובר על סכומים שיכולים להגיע בשנה לאלפי שקלים. במידה והבנק לא מוכן להוריד את העמלות, אולי שווה לשקול מעבר. כאמור, מדובר בהליך יחסית פשוט.

להפוך את ההוצאות הקבועות לחסכונות - כמו שאנו יודעים להתנהל כלכלית כשכל חודש יורד לנו תשלום קבוע אשר הולך לחשבון הנטפליקס, למה שלא ניצור לעצמנו הוצאה קבועה שתהפוך לרווח? פתיחת חיסכון והשקעה היא פעולה שתטיב עם הכסף שלנו בטווח הארוך 💹. ישנן מספר אפשרויות השקעה אשר קיימות בשוק. *אין לראות באמור המלצה.

משפחה בעלת 3 נפשות ששילמה על מנוי זוגי ומנוי אישי לספוטיפיי ועברה למנוי משפחתי, שהצליחה לחסוך בקנייה שבועית בסופר כ-20 ₪, ושהעבירו את חברי המשפחה חברת סלולר וחסכה כ-10 ₪ בחודש, תחסוך 1246.80 ₪ בשנה. אם אותה משפחה תשים את אותם בערך 100 ₪ בחודש בחיסכון בבנק, קופת גמל או בבורסה, בעוד כמה שנים הכסף יצטבר וערכו אף עשוי לגדול. חשוב להסתכל על ההוצאות "הקטנות" והקבועות שלנו, שבלי לשים לב מצטברות לסכומים גדולים אותם אנחנו יכולים לחסוך ולהשקיע.

הדרך הטובה ביותר לרכז את התזרים היא להשתמש בפמלי ביז על מנת לנהל את ההוצאות ולקבוע יעדים. מוזמנים להמשיך לקרוא כאן על מנת לגלות איך עוד האפליקציה תוכל לעזור לכם.

Photos by maitree rimthong Curtis Adams and Ivan Samkov from Pexels 

חזרה לכל הכתבות

הצטרפו לניוזלטר שלנו

מבטיחים לא להציק ולשלוח רק דברים מעניינים.
איזה כיף 🎉 בדיוק שלחנו אלייך מייל ברוכים הבאים 🤩
אופס, משהו השתבש בעת שליחת הטופס, אנא נסו שוב.