לאן מועדות פניו של עולם הבנקאות?

דקות
42
14/9/22
יעל ויסבורד סוכרי
מומחית בתחום הפינטק
אורן גולדשטיין
מנכ״ל
FamilyBiz

במהלך השנים הקרובות הולכת לעבור על כלל הבנקים מהפכה טכנולוגית. בפרק הבא דיברנו עם יעל על חדשנות בעולם הבנקאות. על המהפכה הטכנולוגית שמתרחשת בעולמות הפיננסים. ולאן מועדות פניו של הבנק המסורתי.

האמור באתר אינו מהווה יעוץ מקצועי או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל המסתמך על תכני האתר מבלי להיוועץ בבעל הרישיון המתאים עושה זאת על אחריותו בלבד. האתר עושה שימוש בקבצי עוגיות כמפורט במדיניות הפרטיות.

יעל ויסבורד סוכרי
מומחית בתחום הפינטק

יעל ויסבורד סוכרי מומחית בתחום הפינטק, יועצת אסטרטגית ומלווה חברות בתהליכי פיתוח עסקי וחדשנות בתחום הפינטק והפיננסים, הקימה וניהלה את פעילות החדשנות והפינטק של בנק הפועלים ובנק דיסקונט. במסגרת תפקידה בדיסקונט, הובילה וניהלה את תחום הבנקאות הפתוחה, את פעילות השקעות הפינטק של קבוצת דיסקונט, ומגוון רחב של שיתופי פעולה עם חברות פינטק.

אורן גולדשטיין
מנכ״ל
FamilyBiz

נשוי +1 גר בתל-אביב, אוהב לשחות ולטייל. מייסד ומנכ״ל חברת FamilyBiz, חברה בעולמות ה-Fintech, אשר פיתחה טכנולוגיות המאגדות עבור המשתמש.ת את כל המוצרים הפיננסים במקום אחד בצורה מונגשת ונוחה. האפליקציה מנתחת את הנתונים באופן תדיר על מנת להתריע למשתמש על אירועים הדורשים התייחסות ומה ההתייחסות הנדרשת.

אורן: בפרק של היום נדבר על המהפכה המתרחשת בעולם הבנקאות. הבנקים וגופים פיננסיים מנסים להתחדש ולהטמיע טכנולוגיות וממשקי משתמש חדשניים ומהצד השני אנחנו רואים יותר ויותר חברות טכנולוגיות שמציעות שירותים חופפים לשירותים הבנקאיים. האם הבנקאות המסורתית ששרדה במשך כל כך הרבה שנים תצליח לשמור על רלוונטיות? לפרק של היום הזמנו את יעל ויסבורד סוכרי שעד לאחרונה הייתה מנהלת הפינטק והחדשנות של בנק דיסקונט שתספר לנו על השינויים המתרחשים בעולם הבנקאות והפיננסיים בארץ וגם קצת בעולם.

היי אני אורן מפמילי ביז ואנחנו בעוד פרק של פודקאסט הארנק הפודקאסט שעושה לנו סדר בעולם הפיננסי ויעזור לנו לקבל החלטות טובות יותר בקשר לכסף שלנו. יעל נשואה פלוס שתיים וגרה בתל אביב, יעל הקימה את פעילות החדשנות והפינטק של של בנק דיסקונט וניהלה אותה עד ממש לא מזמן, לפני כן היא הקימה את פעילות החדשנות והפינטק של בנק הפועלים ובתקופה הזו היא מחפשת את האתגר הבא בעולמות הפינטק. היי יעל :)

יעל: היי אורן.

אורן: נצלול ישר לעניינים. בואי נחזור קצת אחורה לפני שאנחנו הולכים לימינו אנו ואפילו לעתיד. מה זה בעצם בנק תני לנו איזה רפרנס אחורה מאיפה התחלנו, האבולוציה וההיסטוריה שנבין מה זה בנק.

יעל: בוא נקצר רגע כי כסף ובנקאות היו משחר ההיסטוריה אבל בנק כמו שאנחנו מכירים אותו היום שנראה כמו סניף בנק שיושבים בו אנשים ונותנים שירות, מודל כזה הוקם בסביבות ימי הביניים אנחנו מדברים על המאה ה13-14 ומעניין לחשוב ולראות שבמשך  מאות שנים המודל הזה שרד. למעשה כמעט עד לאחרונה. כלומר אם אנחנו מסתכלים היום על השינויים שחלים בבנקאות אני חושבת שההאצה של התהליכים, הדיגיטציה והכניסה שלו לטכנולוגיה קרתה ממש בעשר שנים האחרונות ומעניין לראות כמה שנים המודל הזה שרד כפי שהוא, כנראה שהוא חזק והוא עובד.

אורן: בסוף אנשים חיפשו דרכים לסחור פעם זה היה בתבואה, חיטה וכו אבל ההמשגה של כסף זהכ ודברים שיותר קל לסחור בהם, לא שאנחנו לא בהכרח צורכים אותם… נראה לי שזה מה שהביא מוסד כל כך בסיסי שאנחנו משתמשים בו עד היום.

יעל: תראה בסופו של דבר המודל הבסיסי של בנק זה להיות מתווך, לקחת כסף ממי שיש לו ולתת כסף למי שאין לו. כשהערך הכי בסיסי זה הערך של המוניטין, כלומר, מה שמחזיק את הבנקים כל כך הרבה שנים זה האמון שהלקוחות נותנים בהם והמוניטין שיש להם כגוף שאפשר לסמוך עליו וזה לאורך השנים לא הכזיב, כשהיו משברים הם ערערו קצת את היציבות של הבנקים אבל אז ממשלות נעמדו מאחוריהם וסידרו את העניינים ככה שהמודל הזה יציב ועובד לא רע לאורך שנים.

אורן: בסוף נראה לי שכל המערכת הכלכלית שלנו מושתת על הגופים הפיננסים והבנקים, בואי נדבר קצת על מה האלמנטים המרכזיים שמתחוללים על עולם הבנקאות החדש ועולם הפיננסים. מה גורמי הכוח שמזיזים אותנו קדימה?

יעל: אם מסתכלים על השנים האחרונות ועל השינויים שחלים על המערכת הבנקאים ומערכת הפיננסים בכלל אנחנו רואים שלושה צירים שמייצרים את השינוי. הציר הראשון הוא הציר הטכנולוגי, היכולות שמתרחשות בענן, היכולות שמאפשרות עיבוד מהיר של כמויות של מידע זה ציר אחד. הציר השני הוא הציר הרגולטורי וכאן לרגולטור יש הרבה מאוד משקל בהתפתחות של תחרות, אנחנו רואים את זה בהרבה מאוד היבטים אח"כ ניגע גם ברגולוציה כמו בנקאות פתוחה ופתיחת השוק למידע כמו כללים שחלים על הקטנת הצורך בהלימות הון בהקמה של בנקים דיגיטליים, לרגולטור יש כאן מרכיב מאוד חזק בעידוד של תחרות. והצד השלישי זה אנחנו הצרכנים שבעצם אנחנו חיים בתוך עולם שבו הציפייה שלנו לקבלת שירות ולקבלת חוויה מהמערכת הפיננסית הולכת ומשתנה. אם אנחנו מדברים על מודל שלא זז כמה מאות שנים אנחנו הצרכנים ב-20 שנה האחרונות הלכנו כברת דרך מאוד גדולה ואנחנו מצפים לקבל רמת שרות שהיא לא פחותה מזו שאנחנו מקבלים ביום יום שלנו כשאנחנו צורכים מוצרים אחרים. אז החוויה הדיגיטלית נהפכת למשהו יומיומי בציפיה שלנו מבנק.

No items found.